اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تشکل‌های صنفی حمل و نقل آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی در ترانزیت کالا نقش کلیدی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده تشکل‌های صنفی حمل و نقل آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در ترانزیت کالا و تجارت بین‌المللی کشور نقش کلیدی دارد.

آذربایجان غربی در ترانزیت کالا نقش کلیدی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، داریوش کیا پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل که در سالن اجتماعات اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی به دلیل هم‌مرزی با سه کشور در حوزه ترانزیت کالا تاثیر زیادی دارد ولی باید بیش از بیش میزان فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: هم‌مرزی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه برای استان ما یک فرصت برای دستیابی به رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی قلمداد می‌شود، به طوری که باید در راستای بهره‌برداری بهینه از این فرصت به طور مطلوب برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صورت بگیرد.
این مسئول افزایش تعامل تشکل‌های صنفی و سازمان حمل و نقل این استان را در این ارتباط راه‌گشا دانست و گفت: تاکنون در زمینه‌های مختلف همکاری وسیع و مطلوبی با متولیان این سازمان وجود داشت لذا در صورت افزایش تعامل‌ها به میزان دستاوردها افزوده می‌شود.
کیا با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها به بسترسازی نیاز دارد، یادآوری کرد: برای اینکه فعالیت‌های لازم در این زمینه توسعه پیدا کند باید از طریق جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها بسترهای مورد نیاز فراهم شود همچنین باید از ظرفیت‌های مردم نیز به صورت گسترده استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه 26 آذر حدود 14 سال پیش به پیشنهاد وزارت راه و ترابری توسط شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز حمل و نقل نامیده شد، تصریح کرد: 26 آذر از این رو به عنوان روز حمل و نقل نامیده شد تا زحمات و تلاش‌های متصدیان حمل نقل و رانندگان وسایل نقلیه سنگین در ایام جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده نشود.
کیا اضافه کرد: در سال 1362 مصادف با جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) یک فرمان تاریخی مبنی بر بسیج همگانی رانندگان برای تخلیه کشتی‌های حامل کالا صادر کردند تا اقلام مورد نیاز به دست خانواده‌ها در شهرها و رزمندگان اسلام در جبهه‌ها برسد به طوری که همه رانندگان این فرمان امام را با دل و جان لبیک گفتند به سوی بنادر کشتیرانی و اسکله‌ها عازم شدند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول