اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد

رشد 5/4 درصدی ترانزیت کالا از سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سیستان و بلوچستان از رشد4.5 درصدی ترانزیت کالا در این استان خبر داد.

رشد 5/4  درصدی ترانزیت کالا از سیستان ‌و بلوچستان

علیرضا مجرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: عملکرد ترانزیت این استان در 9 ماه  نخست سال، بیش از 618 هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 5/4 درصد رشد داشته است

وی افزود: طبق آمار در سال‌جاری فعال‌ترین مرز استان در ترانزیت، پایانه مرزی میلک با 58 درصد کل ترانزیت  سیستان‌و‌بلوچستان بوده است.

مجرد با اشاره به اهمیت ترانزیت بیان داشت: توسعه این مقوله شرایط بسیار خوبی را برای اقتصاد استان فراهم می‌کند و پایانه‌های مرزی میر جاوه و میلک ساخته شده در مبادی زمینی کشور در حوزه استان از جهات بسیاری واجد ویژگی‌های منحصر به فرد است و به‌عنوان مکمل توانمندی‌های شبکه حمل و نقل استان می‌تواند نقش پررنگ‌تری در توسعه اقتصادی منطقه ایفا کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های  سیستان و بلوچستان بحث توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، استفاده از سیستم‌های هوشمند و ITS ، بازنگری در ضوابط حاکم بر ترانزیت و هماهنگی بین دستگاه‌های دست‌اندرکار و همچنین جذب سرمایه‌های بخش خصوصی را در توسعه ترانزیت سیستان‌‌وبلوچستان موثر دانست.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول