اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل:

حجم ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار 20 هزار میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: حجم ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار به ارزش 20 هزار میلیارد ریال است.

حجم ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار 20 هزار میلیارد ریال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: این پایانه مهم‌ترین مجموعه اقتصادی مرزی استان اردبیل است که در رونق اقتصادی منطقه نیز حایز اهمیت است.
وی بیان داشت:‌ اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان برای توسعه و تجهیز این پایانه چند طرح اساسی را در دست اقدام دارد.
این مسئول یادآور شد: با تخصیص بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح توسعه پایانه مرزی بیله‌سوار ادامه دارد.
رحمتی تصریح کرد: در این طرح سالن مسافری به مساحت 2 هزار و 400 متر مربع و محوطه‌سازی یک هزار و 500 متر مربع با پیشرفت 30 درصد در حال اجراست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این سالن برای ورود و خروج مسافر و ترانزیت پیش‌بینی شده و تاسیسات زیربنایی برای پارک اتوبوس و نمازخانه و همچنین سایر زیرساخت ها در حال اجراست.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ابراز داشت: در کنار حجم ترانزیت بالای کالا واردات و صادراتی بالغ بر 100 هزار تن کالا به ارزش 60 میلیون دلار و ورود و خروج بیش از 3 هزار مسافر در روز را از این پایانه شاهد هستیم.
رحمتی اضافه کرد: این پایانه برای توسعه و تسریع به سهولت امور ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی کالا و مسافر کمک می‌کند که در کنار آن توسعه سالن تجاری در زمینی به مساحت هشت هکتار و پیشرفت 50 درصد در دست اقدام است که در صورت مساعد بودن شرایط تا پایان امسال افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ثمرات خوبی در اشتغال و شکوفایی اقتصادی این منطقه دارد، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن سیاست پنجره واحد تجاری از ناوگان داخلی مسافربری حمایت شده و این بخش تقویت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار نیز در سخنانی گفت: در کنار خرید دستگاه‌های مورد نیاز سعی کردیم تمام واحدها و نهادهای اجرایی نظیر گمرک، بانک ملی، استاندار و تحقیقات صنعتی، قرنطینه نباتی و دامی به منظور تسریع و تسهیل در امور و کاهش امر تشریفات گمرکی شکل بگیرد.
علیرضا جلالی افزود: این امر به تقویت حمل و نقل بین‌المللی کالا و مسافر کمک کرده و توقف طولانی مسافران ترددی را نیز کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول