اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 11 ماه گذشته صورت گرفت

رشد 18 درصدی ترانزیت خروجی کالا از خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی از رشد 18 درصدی ترانزیت خروجی کالای استان خراسان رضوی در 11 ماه گذشته خبر داد.

رشد 18 درصدی ترانزیت خروجی کالا از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا شهرکی ثانوی صبح امروز در همایش انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استان خراسان رضوی که با موضوع کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد پایانه‌های خراسان رضوی در سال جاری با توجه اقدامات صورت گرفته و تشکیل آیین‌نامه جدید مطلوب بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی افزود: روز گذشته نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در آن جلسه از پنج استان کشور حضور داشتند و همچنین 25 نفر از پرسنل نیروی انتظامی همکاری خوبی را در این جلسه داشتند.

وی گفت: در حال حاضر بیشترین فعالیت‌های حمل و نقل در مبادی ورودی جاده‌های استان شکل می‌گیرد که نمونه آن رشد 18 درصدی ترانزیت کالا خروجی است که با رقمی نزدیک به دو و نیم میلیون همراه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با این دیدگاه در بحث صادرات 58 درصد رشد داشته‌ایم و در مرزهای جاده‌ای 39 درصد که این رقم مربوط به مبادی ورودی استان است.

ثانوی تاکید کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی با دارا بودن مرزهای همسایه با کشورهای مسیر جاده ابریشم یکی از پیشتازان حمل و نقل در کشور است به طوری که مرز سرخس در صادرات رتبه پنجم، در ترانزیت خروجی مرز دوغارون رتبه دوم و استان خراسان رضوی در مجموع در رتبه شش کشور قرار دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول