اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی:

چهار کریدور بین‌المللی ترانزیت کالا در آذربایجان‌غربی وجود دارد

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با قرارگیری در مسیر چهار کریدور بین‌المللی ترانزیتی از استان‌های مستعد ترانزیت کالای کشور به شمار می‌رود.

چهار کریدور بین‌المللی ترانزیت کالا در آذربایجان‌غربی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه میرهاشم سیداحمدی صبح امروز در دوره آموزشی حمل و نقل کالا که به مدت سه روز در سالن اجتماعات حوزه نظارت گمرکات استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: دوره آموزشی ویژه حمل و نقل کالا در راستای ارتقای سطح آگاهی و دانش فنی بخش فنی گمرکات آذربایجان‌غربی برای 50 نفر از کارکنان گمرکات آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری مرکز آموزش گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به واسطه قرار گرفتن در مسیر چهار کریدور اصلی و همسایگی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق یکی از استان‌های مستعد در زمینه ترانزیت کالا در کشور به شمار می‌رود و با استفاده از امکانات بالقوه جغرافیایی استان در همسایگی با چند کشور به عنوان یک مزیت تجارت منطقه‌ای محسوب می‌شود.

سیداحمدی با بیان اینکه این موضوع اهمیت برگزاری چنین دوره‌های آموزشی را دوچندان می‌کند، افزود: در این دوره آموزشی مطالبی در ارتباط با مسائل و مقررات حمل‌ و نقل، آیین‌نامه حمل‌ و نقل کالا و مسافر، چگونگی کنترل بارنامه‌ها، چگونگی تمدید پروانه فعالیت مؤسسات و شرکت‌های حمل ‌و نقل کالا، حمل بارهای ترافیکی و ضرورت جمع‌آوری به موقع آمار در بارنامه‌های مصرفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ و نقل کالا به مدیران شرکت‌های حمل‌ و نقل کالا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ آموزشی، افزود: بالا بردن سطح علمی، آموزشی و توانمندی کارکنان که تأثیر بسیاری بر نحوه ارائه خدمات آنان دارد هدف اصلی از برگزاری این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به کل ترانزیت خارجی مقصد در پنج ماه نخست سال جاری از طریق استان، گفت: میزان ترانزیت خارجی از استان در پنج ماه نخست سال جاری 100 هزار و 679 تن کالا به ارزش 834 میلیون و 749 هزار و 292 دلار است.

سید احمدی با بیان اینکه در این راستا شاهد افزایش پنج درصدی هم از نظر وزن و هم از نظر ارزش دلاری هستیم، اظهار داشت: در مدت زمان مشابه سال گذشته میزان ترانزیت خارجی از استان 95 هزار و 965 تن کالا به ارزش 797 میلیون و 573 هزار و 206 دلار بود.

وی میزان ترانزیت داخلی مبدأ را در سال جاری 8 هزار و 651 تن به ارزش 40 میلیون و 791 هزار دلار عنوان کرد و افزود: در میزان ترانزیت داخلی مبدأ در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 77 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری، 38 درصد کاهش داریم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول