اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر مهرماه

ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، از 18 الی 21 مهر ماه در تالار مولانا جلال‌الدین در هرات برگزار می‌شود.

ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در مشهد، سید جمال شوشتری در ارتباط با ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان اظهار داشت: دولت جدید افغانستان به منظور رونق تجارت در این کشور کوشیده است تا روابط با خارج را در تمام زمینه‌ها ترمیم کند که یکی از این زمینه‌ها روابط تجاری و همچنین ساماندهی وضعیت گمرکی این کشور است.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در ادامه گفت: امروز افغانستان بعد از گذر از  بحران‌های فراوان، از هر نوع سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار استقبال می‌کند و دولت اذعان دارد که توسعه بخش خصوصی از راه سرمایه‌گذاری، راه حل رشد اقتصادی و غلبه بر فقر است و تاکنون کشورهایی نظیر ترکیه، آمریکا و چین طی چندسال اخیر همواره در رأس کشورهای سرمایه‌گذار افغانستان قرار داشته است.

وی افغانستان را بازاری بالقوه، با جمعیتی در حدود 30 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: سطح در آمدی متوسط، سبب شده تا مردم افغانستان در صورت تامین نیازهای اساسی خود تبدیل به مشتریان بالفعل شوند.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، نفت و فرآورده‌های نفتی، خودرو، مواد غذایی، رنگ و رزین و آهن و فولاد را از جمله زمینه‌های فعالیت شرکت کنندگان در ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران هرات عنوان کرد و افزود: داروسازی، صنایع غذایی، بازرگانی عمومی، مصنوعات چوبی، حمل و نقل زمینی  و دریایی، ماشین‌آلات بسته‌بندی و چاپ، مخابرات و طلاسازی از دیگر فعالیت‌هایی است که در این نمایشگاه در معرض دید بازرگانان و صنعتگران افغانستان خواهد بود.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول