اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد خبر داد

ثبت نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌عنوان منطقه ملی گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان منطقه ملی گردشگری با رویکرد تجاری به ثبت رسیده است.

ثبت نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌عنوان منطقه ملی گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد سیدی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های واحدهای اقامتی و خدمات مسافرتی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: صنعت گردشگری باید جایگاه واقعی خود را در ایران اسلامی پیدا کند و در حال حاضر نیز ایران، بسیار مورد توجه کشورهای همسایه و برخی از کشورهای اروپایی است.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد تلاش دارد تا وظیفه خود را در عرصه گردشگری به طور کامل انجام دهد و شهر مقدس مشهد در این زمینه دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

سیدی افزود: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌عنوان منطقه ملی گردشگری با رویکرد تجاری به ثبت رسیده است و هدف اصلی ما این است که با استفاده از این ظرفیت، فرصت‌های بیشتری را برای گسترش گردشگری در مشهد فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع جهانگردی و گردشگری در همین راستا آبان‌ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود و در ادوار گذشته، کشورهایی مانند قبرس، ترکیه و مالزی حضور فعالی داشته‌اند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نمایشگاه آینده نیز بتوانیم شاهد حضور کشورهای بیشتری باشیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد یادآور شد: بر اساس یک عرف و تخمین بین‌المللی، نمایشگاه‌ها تنها نزدیک به 10 درصد درآمدهای برگزاری یک نمایشگاه را به خود اختصاص می‌دهند و 90 درصد درآمدها، نصیب محیط پیرامونی و تاثیرات بیرونی می‌شود و این بهترین فرصت برای رشد و بالندگی شهرهای نمایشگاهی است.

سیدی گفت: باید تلاش کنیم گردشگران بیشتری را به سوی جمهوری اسلامی ایران جذب کنیم تا از سویی با تبدیل تهدیدات اخیر به فرصت‌ها، بتوانیم با افزایش حجم گردشگر خارجی، منافع کلان اقتصادی این مسئله را نیز نصیب کشورمان کنیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول