اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان خبر داد

برگزاری نمایشگاه بزرگ هفته کودک در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان گفت: نمایشگاه بزرگ هفته کودک با محوریت شهرداری در استان زنجان برگزار می‎شود.

برگزاری نمایشگاه بزرگ هفته کودک در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی شامگاه دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با گرامیداشت هفته ملی کودک اظهار داشت: شعار این هفته کودک، خانواده و جامعه عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه دوران کودکی حساس‎ترین دوران رشد و شکل‎گیری شخصیت انسان است، خاطرنشان کرد: برنامه‎های مختلفی چون مراقبت‎های ادغام یافته کودک سالم، مراقبت‎های ادغام یافته ناخوشی‎های اطفال و برنامه حوادث توسط نظام سلامت اجرا می‎شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان با بیان اینکه کاهش مرگ و میر کودکان و مراقبت از آنها یکی از مهم‎ترین برنامه‎ها و اقداماتی است که نظام سلامت تاکید ویژه‎ای بر آن دارد، اضافه کرد: بر اساس اطلاعات کسب شده شایع‌ترین دلیل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در استان زنجان حوادث اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت فقط 25 درصد در حفظ سلامت افراد موثر است، تصریح کرد: 75 درصد دیگر از سلامتی افراد تحت تاثیر سایر عوامل اجتماعی قرار می‎گیرد.

صائینی با بیان اینکه به منظور بالابردن سلامت کودکان و حفظ سلامتی آنها باید دستگاه‎های مختلف ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند، ادامه داد: برنامه‎‎های پیش‎بینی شده در هفته کودک نیز بر اساس اهداف مهمی چون عوامل تاثیرگذار اجتماعی بر سلامت، افزایش آگاهی جامعه نسبت به رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان، ایجاد عزم ملی برای توجه به دوره کودکی و حساس‌سازی جامعه نسبت به کودکان و نیازهای آنها برنامه‎ریزی شده است.

وی به برگزاری برنامه‎های مختلفی در قالب سلامت دهان و دندان همزمان با هفته کودک در شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‎های آموزشی برای کودکان در مدارس نیز از دیگر برنامه‎های پیش‎بینی شده به مناسبت هفته کودک به شمار می‎رود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با روز شانزدهم مهر ماه سال جاری کارگاه مهارت فرزندپروری در شهرستان زنجان برگزار می‎شود، یادآور شد: از طریق رسانه ملی به موضوعاتی چون بیماری‎های دوران کودکی، حوادث، فرزندپروری و سلامت پرداخته می‎شود.

وی با بیان اینکه مرکز تجمیع دندانپزشکی مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان تاکنون اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است، ادامه داد: مرکز تجمیع دندانپزشکی شماره دو ویژه کودکان است و خدمات مطلوبی را تاکنون به کودکان ارائه کرده است.

صائینی خاطرنشان کرد: در زمینه مراقبت دندان و دهان کودکان اقدامات بسیار خوبی در سطح خانه‎ها و پایگاه‎های بهداشتی شهرستان زنجان انجام شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول