اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

زندگی 30 درصد از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از زندگی 30 درصد از جمعیت کشور در 20 درصد محدوده شهرها که همان بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستند، زندگی می‌کنند.

زندگی 30 درصد از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید کیانپور شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته بافت فرسوده استان زنجان از وجود حدود 70 هزار هکتار بافت فرسوده در شهرهای کشور خبر داد و اظهار داشت: فقط 7 هزار هکتار از این مقدار بافت فرسوده نوسازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، نفوذناپذیری و عرض کم معابر را از جمله مشخصات بافت‌های فرسوده اعلام کرد و افزود: 50 درصد املاک موجود در بافت‌های فرسوده 200 مترمربع هستند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: املاک واقع در بافت‌های فرسوده توان مقاومت در برابر حوادث غیرمترقبه را ندارند.

این مسئول با اشاره به بسترسازی انجام شده توسط دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: ارگان‌های دیگر از جمله شهرداری باید به این روند کمک کنند.

کیانپور بر لزوم جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده شهرها تاکید و عنوان کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی بر تعریف مکانیزم خاص برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بافت فرسوده شهرها تاکید کرد و ادامه داد: تعریف مکانیزم خاص موجب تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 44 هزار هکتار بافت حاشیه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: 5.5 میلیون نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

این مسئول به زندگی بیش از 7 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: 30 درصد از جمعیت کشور در 20 درصد محدوده شهرها که همان بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی هستند، زندگی می‌کنند.

کیانپور هزینه نوسازی هر هکتار از بافت‌های فرسوده را 10 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: ضرب 70 هزار هکتار در 10 میلیارد تومان حجم اعتبار مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این بخش را نمایان می‌کند.

وی تسهیلات پرداخت شده توسط دولت به بافت فرسوده شهر را بدون سپرده‌گذاری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دولت 120 هزار واحد را در بافت فرسوده شهرها را بازسازی کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 81 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تحویل داده شده، عنوان کرد: 39 هزار واحد باقیمانده هم تا پایان سال جاری تحویل داده می‌شود.

این مسئول از برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات برای نوسازی 200 هزار واحد خبر داد و تصریح کرد: 100 هزار واحد از این واحدها از طریق منابع داخلی بانک‌هایی مانند ملی، سپه و 100 واحد هم از طریق پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن نوسازی می‌شوند.

کیانپور با اشاره به اقدامات انجام شده در استان زنجان در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و اقامتگاه‌های غیررسمی گفت: به همه درخواست‌های مطرح شده از استان زنجان پاسخ مثبت داده شده است.

وی با اشاره به واگذاری مسئولیت‌ها به مدیران استانی در محور دلجویی متذکر شد: اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این محور از اولویت‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: احیای محور دلجویی موجب ایجاد ارزش افزوده در مسیر مورد نظر شده و تاثیر مستقیمی در احیای حیات شهری این منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول