اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

مسئولیت‌گریزی در عرصه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: در برهه کنونی و در هنگامه جنگ نرم و در زمانه‌ای که تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی وظیفه همه دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ است شاهد برخی مسئولیت‌گریزی‌ها در این عرصه و در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مسئولیت‌گریزی در عرصه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، گسترش فعالیت‌ها و توسعه زیرساخت‌های بخش فرهنگ و هنر در هر جامعه از اولویت‌های کاری مسئولان و مدیران است که در کهگیلویه و بویراحمد باید مورد توجه مسئولان فرهنگی و مدیران ارشد استانی باشد همچنان که در برهه‌هایی نارضایتی از فعالیت‌های فرهنگی در این استان به جایی رسیده که برخی دلسوزان با اعلام انتقاد صریح از این روند خواهان بهبود کیفیت برنامه‌های این عرصه تاثیرگذار شده‌اند.

با توجه به پرچم‌داری برخی نهادهای فرهنگی که در خط مقدم جبهه فرهنگی انگشت کم‌کاری و انتقادها بیش از سایر ادارات فرهنگی متوجه آنها شده، باید گفت که انعکاس انتقاد شدید برخی مسئولان استانی و شهرستانی از هزینه شدن اعتبارات فرهنگی در جاهای دیگر و توجه نکردن به زیرساخت‌های فرهنگی استان را در پی داشته است.

اما اکنون این انتقادها شکل دیگری به خود گرفته و گویی مسئولان استان دیگر تعارف را کنار گذاشته و اعتراض خود به کم‌کاری‌های فرهنگی در استان را بروز داده‌اند.

از آن جمله می‌توان به انتقاد فرماندار بویراحمد از نبود زیرساخت‌های مناسب فرهنگی در استان اشاره کرد که با وجود شعارهای مسئولان شاهد آن هستیم که کوشش‌ها در جهت بهبود و تامین زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نه تنها مطلوب نبوده بلکه تاثیری هم نداشته است.

نبود زیرساخت‌های مناسب فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد همواره دغدغه مدیران فرهنگی این استان بوده و در لیست وعده‌های این مدیران در ردیف‌های اول جا داشت اما پس از گذشت مدت زمان کمی از عمر مدیریتی آنها کماکان شاهد عدم پیگیری و بهبود وضع کیفی و کمی زیرساخت‌های فرهنگی در این استان هستیم که از آن جمله می‌توان به وعده‌های برخی مدیران فعلی فرهنگی درخصوص ایجاد زیرساخت‌ها و فضاهای عمرانی در سطح استان اشاره کرد که عدم پیشرفت و در واقع در جا زدن آنها به شدت احساس می‌شود.

حال جای این سؤال مطرح است که مسئولان تا کی باید برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و کم‌کاری‌های خود به دنبال متهم بگردند؟

این روند مسئولیت‌گریزی چه سودی به حال هنرمندان، روند پیشرفت مجتمع‌های فرهنگی و کمک به زیرساخت‌های فرهنگی در استان دارد؟

اما موضوع دیگری که به تازگی سبب بروز انتقادات مسئولان استانی در حوزه فرهنگ شده، اجرای جشنواره‌های متعدد استانی، منطقه‌ای و ملی در سطح استان است.

فرماندار بویراحمد با انتقاد از برگزاری مکرر جشنواره‌های فرهنگی هنری در این استان به این نکته اشاره کرد که جشنواره‌ها برگزار می‌شوند اما هنگامی که خروجی آنها را رصد می‌کنیم در می‌یابیم که هیچ کمکی به این عرصه برای رشد و توسعه و بالندگی هنری و فرهنگی نکرده است.

محمد الفونه برگزاری جشنواره‌ها برای میزبان را حائز اهمیت در خصوص اخذ امتیازات عنوان کرد ولی به این موضوع نیز اشاره داشت که برگزاری جشنواره‌های مختلف و به صورت روتین‌وار گاه وقت و سرمایه تلف کردن در این حوزه است.

وی انجام وظایف اصلی هر نهاد را از اولویت‌های کاری آن مجموعه عنوان کرد و با انتقاد از رکود برخی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خواهان اهتمام بیش از پیش مسئولان فرهنگی به وظایف اصلی خود شد.

-------------------------------------

یادداشت از سید امین صداقتی‌نیا

-------------------------------------

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول