اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

صدا و سیما نسبت به هویت فرهنگی جنوب کرمان بی‌تفاوت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مقوله‌های ایجاد امنیت توجه به هویت فرهنگی هر منطقه است و صدا و سیمای مرکز کرمان به گویش یک‌میلیون نفر از مردم جنوب کرمان بی‌تفاوت است.

صدا و سیما نسبت به هویت فرهنگی جنوب کرمان بی‌تفاوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، فرج‌الله عارفی عصر امروز در همایش امنیت پایدار و توسعه جنوب کرمان در رودبار جنوب اظهار داشت: در جامعه‌ای که عدالت در آن اعمال نشود، امنیت هم نخواهد بود و عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند در هر منطقه ایجاد امنیت پایدار کند.

وی افزود: عدالت در توزیع اعتبارات مهم است و در دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما فاصله زیاد است و مشکلاتی هم وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: در حوزه صنعتی توجه زیادی صورت نگرفته است و عدالت در جنوب کرمان در زمینه توسعه صنعتی شکل نگرفته و باید مدنظر قرار گیرد و اگر توسعه صنعتی شکل بگیرد امنیت پایدار هم به دنبال دارد.

عارفی گفت: یکی دیگر از مقوله‌های ایجاد امنیت توجه به هویت فرهنگی هر منطقه است و هویت جنوب کرمان گویش جنوب است که حدود یک‌میلیون نفر در جنوب با گویش خاص زندگی می‌کنند و به گویش آنها بی‌توجهی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز کرمان به گویش یک‌میلیون نفر از مردم جنوب کرمان بی‌تفاوت است و به این مسئله هیچ توجهی ندارد و بی‌توجهی به عناصر فرهنگی هر منطقه بی‌توجهی به هویت و اصالت منطقه است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: حفظ بزرگ‌ترین اکوسیستم تنظیم کننده جنوب کرمان که همان دریاچه جازموریان است یکی از واجبات در منطقه است و این دریاچه در حال نابودی است.

عارفی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ستاد راهبردی جنوب کرمان می‌تواند توازن عدالت در شمال و جنوب استان را محقق کند و امیدواریم این ستاد به زودی تشکیل جلسه دهد تا بخشی از مشکلات جنوب برطرف شود.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول