اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

تقویت فضای فرهنگی گیلان نیازمند حمایت رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: تقویت فضای فرهنگی گیلان که یکی از سیاسی‌‌ترین استان کشور است، به حمایت رسانه‌ها نیاز دارد.

تقویت فضای فرهنگی گیلان نیازمند حمایت رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان‌ هاشم‌نیا ظهر امروز در نخستین نشست خود با جمعی از اصحاب رسانه تلاش برای توسعه استان با همکاری رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وی گیلان را یکی از سیاسی‌ترین استان کشور نامید و تصریح کرد: گیلان طبق فرهنگ ویژه‌ای که دارد سیاسی‌ترین استان کشور است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سیاسی بودن گیلان به دلیل تفکر خارج از درون خانه خود است، افزود: یعنی اینکه در گیلان نقاط ضعف و قوت دیده شده و بیان می‌شود.

وی جهت‌دهی مناسب به گیلان سیاسی را مهم دانست و ابراز کرد: فضای سیاسی گیلان مانند آبی حیات‌بخش است که اگر جهت مناسب نیابد وارد منازل می‌شود و تخریب ایجاد می‌کند.

هاشم‌نیا سیاسی بودن گیلان را از نظر احمدی‌نژاد یک نقطه قوت خواند و تصریح کرد: می‌توانیم موضوعات سیاسی، اخلاقی، اسلامی و... را در حداقل‌ها داشته باشیم و توسعه استان نباید فدای برخورد یک اداره با نشریه شود که این امر به معنای در حاشیه ماندن است.

وی وجود کثرت نشریات در استان را به معنای توسعه فرهنگی دانست و گفت: چهار عامل منابع مالی، علمی، فیزیکی و انسانی در توسعه فرهنگی نقش دارند.

استاندار گیلان تقویت فضای سیاسی و اجتماعی استان توسط رسانه‌ها را مهم خواند و بیان کرد: اگر رسانه‌ها نیز تقویت نشوند نمی‌توان از آنها برای توسعه استان به‌کار گرفت.

وی با بیان اینکه ممکن است آمدن و یا رفتن یک نفر برای رسانه‌ها مهم باشد اما باید توسعه استان در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: نیازمند فضای ویژه و خاص توسعه هستیم که بخش زیادی از این فضا در اختیار رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب است.

هاشم‌نیا موضوع بیکاری در گیلان را یکی از موارد مهم ذکر کرد و افزود: بخشی از بیکاری استان نیازمند اصلاح فرهنگی است.

وی با تصریح بر اینکه تقاضا برای اشتغال در استان به صورت خاص است، ابراز کرد: عرضه و تقاضای کار هیچ تناسبی با هم ندارند و این توقع باید با کمک یکدیگر برطرف شود.

استاندار گیلان در نظر گرفتن شرایط اشتغال افراد را جزو انتظارات عمومی دانست و اذعان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه کمک‌های قابل توجهی داشته باشند.

وی توجه به مسایل فرهنگی توسط رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و آن را عاملی برای توسعه استان ذکر کرد.

در این جلسه مدیران روزنامه‌های استان به بیان مشکلات اقتصادی نشریات خود پرداختند و خواستار حمایت بیشتر استاندار در این زمینه شدند.

تهیه روزنامه‌های استان توسط سازمان‌ها و اداره‌های گیلان از جمله خواسته‌های دیگر مدیران روزنامه‌ها بود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول