اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انزلی

جشنواره فرهنگی ‌ورزشی وقف جام ولایت برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگی ‌فرهنگی سازمان اوقاف کشور در سالن زنده‌یاد ربیعی بندر انزلی برگزار شد.

جشنواره فرهنگی ‌ورزشی وقف جام ولایت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی ورزشی «وقف‌، جام ولایت» ویژه کارکنان اوقاف و امور خیریه کشور و خانواده‌های آنها با حضور حمیدرضا ابراهیمی معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، محمد اکبرزاده معاون امور عمرانی استانداری گیلان، حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و تعدادی از مدیران و مسئولان بندر انزلی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن زنده‌یاد ربیعی مجموعه ورزشی تختی بندرانزلی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در جشنواره مذکور مردم استان را ولایت‌مدار خواند و از برگزاری این جشنواره ابراز رضایت کرد.

حجت‌الاسلام ولی عادلی با اشاره به نقش ورزش در اسلام اذعان کرد: طبق روایت نیرومند کسی است که به خویشتن مسلط باشد.

وی ادامه داد: رسول اکرم (ص) نیز در حدیثی فرمود «بازی و تفریح کنید تا خشونت در شما دیده نشود» و یا بهترین سرگرمی مومن را شنا عنوان کرد و اینکه اسلام برای ورزش‌های شنا و تیراندازی و سوارکاری جایگاه خاصی قائل است بنابراین می‌توان به اهمیت ورزش در اسلام پی برد.

به گفته این مسئول از دیدگاه اسلام تحرکات فیزیکی، دروغ نگفتن، وقف کردن، انفاق داشتن و بسیاری از معروفاتی که روح را از آسیب‌پذیری دور می‌کند نیز جزو ورزش محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنده ورزش را به عنوان یک کار بین‌المللی و با اهمیت می‌دانم زیرا ورزش برای تقویت جسم و رسیدن به کمال است.

معاون نیروی انسانی و توسعه پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در جشنواره مذکور با قدردانی از میزبانی گیلان اظهار کرد: ایام دهه کرامت افتخار میزبانی به استان رسید تا در شادابی و سلامت اصحاب وقف سهیم باشد.

حمیدرضا ابراهیمی برگزاری این جشنواره را موجب تحرک و شادی و نشاط در کارکنان دانست.

وی به هفته دفاع مقدس و ذکر خاطراتی از دلاوری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام عمل خالصانه‌‌ای را با تکیه بر ایمان و تکلیفی که احساس می‌کردند، انجام دادند و با همراهی قوای بدنی پیروزی‌ها و دلاوری‌ها آفریدند.

در مراسم مذکور لافند بازی از ورزش‌های بومی و سنتی گیلان و کشتی گیله‌مردی به اجرا درآمد و رزمی‌کاران استان به اجرای حرکات زیبای رزمی پرداختند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول