اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه کتاب عاملی در جذب گردشگر فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز همواره عامل مؤثری در جذب گردشگر فرهنگی به استان بوده است.

نمایشگاه کتاب عاملی در جذب گردشگر فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، تراب محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در گفت‌وگو با این ستاد، برگزاری منظم و تداوم برگزاری این رویداد مهم فرهنگی را عامل مهمی در جذب گردشگران فرهنگی به شهر اولین‌ها دانست و گفت: با برگزاری این نمایشگاه، هفته‌ای سرشار از شور و نشاط فرهنگی در استان به راه می‌افتد که فرصت‌های بسیاری برای ترویج باورها و اعتقادات اصیل دینی و اجتماعی فراهم می‌کند.

محمدی با تاکید بر اینکه صرف برگزاری نمایشگاه کتاب نمی‌تواند عاملی برای رشد شاخص‌های فرهنگی و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشد، عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های جنبی مفید، سخنرانی‌های علمی، نشست‌های نقد و بررسی کتاب و همچنین تجلیل از ناشران و نویسندگان موفق ضرورتی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار توجه به مقوله حمایت از نویسندگان در قالب اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در طول سال شد و افزود: باید با شناخت ذائقه مخاطبان، نویسندگان به نگارش در عرصه‌های روز جامعه و مسائل کاربردی سوق داده شوند.

محمدی ترجمه و یا نگارش کتاب تنها برای فروش را امری مذموم دانست و متذکر شد: ممکن است کتابی دارای محتوایی بسیار ارزشمند و غنی باشد، اما به علت عدم اطلاع‌رسانی با فروش کم مواجه شود البته این امر موجب کاهش ارزش کار نویسنده این کتاب نمی‌شود.

این مسئول در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اذعان داشت: این نمایشگاه جای خود را در تقویم برنامه‌های فرهنگی استان باز کرده و شهروندان و حتی مردم دیگر استان‌ها نیز منتظر فرا رسیدن مهر ماه و آغاز نمایشگاه کتاب تبریز هستند.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول