اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از عملکرد متولیان فرهنگی

رهبری جلودار مبارزه با تهاجم فرهنگی است /افزایش تهاجم دشمن

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در میدان دفاع در برابر تهاجمات اقتصادی شاهدیم که حضرت آقا تنها آمدند و متاسفانه متولیان و مسئولان اقتصادی با مقام معظم رهبری هماهنگ نیستند.

رهبری جلودار مبارزه با تهاجم فرهنگی است /افزایش تهاجم دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در آیین اختتامیه همایش مسئولان فرهنگی سپاه سراسر کشور که در محل تالار تربیت مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه خداباوری و رسول‌باوری از ویژگی‌های مهم هر انسانی است، اظهار کرد: باورمندی خدای متعال بدون باور پیغمبر ناقص است؛ باید بدانیم که خدای متعال هم جهان را خلق کرده و هم آن را مدیریت می‌کند.

وی افزود: امروز همه انسان‌ها به این باور رسیدند که خداوند منشاء خلقت جهان است جز انسان‌هایی مادی‌گرا که اقلیتی بر روی کره زمین هستند؛ مسئله‌ای که امروز بسیاری از مسلمانان و حتی شیعیان در پی آن دچار شبهه شدند باور نداشتن مدیریت خداوند است که این همان ضعف و نقص در خداباوری و مدیریت خداست که باید در این راستا این باورها را اصلاح کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نهاد مقدس سپاه پاسداران که امروز در سراسر نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه به عنوان تابلوی عظیم و شفافی در مجاهده جان و مال و ایثار و شهادت مطرح است نیز باید به این ویژگی توجه جدی داشته باشد و چنانچه در شک و شبهه است با بصیرت‌‌افزایی می‌بایست آن را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: پس از 33 سال از انقلاب اسلامی وقتی حرفی از ایثار، شهادت و فداکاری به میان می‌آید هر فردی نه تنها مسلمان بلکه حتی عناصر ضد انقلاب هم وقتی می‌شنوند، در ذهن آن‌ها بچه بسیجی و سپاهی تداعی می‌شود؛ حتی اگر در آمریکا هم از مسلمانی در مورد مظهر مجاهدت در راه خدا سوال شود در ذهن آن فرد هم یک بسیجی و سپاهی نقش می‌بندد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش ویژه مسئولان فرهنگی سپاه در عرصه جنگ نرم گفت: امروز کسی که در سپاه مسئولیت فرهنگی دارد نقش و رسالت او نسبت به رسالت کسی که مسئولیت نظامی دارد، اولویت‌دار است چراکه مسئولیت آنها تغییر و تصفیه اذهان و اندیشه‌هاست.

وی یادآور شد: امروز شاهد هجمه‌ها و تهاجمات فرهنگی بسیاری از سوی دشمنان نظام هستیم بنابر این مسئولان فرهنگی سپاه نقش ویژه‌ای دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی واحدهای فرهنگی در کشور که حوزه فرهنگ را تنها تدارکات فرهنگی و پشتیبانی می‌دانند، اظهار کرد: یکی از مشکلات در این حوزه این است که واحدهای فرهنگی نه تنها سپاه بلکه در بسیاری از سازمان‌ها نیز از کارهای روتین تدارکات فرهنگی و لجستیک فرهنگی کپی‌برداری می‌کنند و این درحالی است که باید در میدان مقابله با جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی دشمنان حاضر شوند.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از سازمان‌ها که متولی فرهنگ کشور هستند تنها به تدارکات‌چی و مسئول لجستیک تبدیل شدند.

علم‌الهدی اذعان داشت: باید توجه کرد که مسئولیت واحد فرهنگی سپاه از واحد نظامی بسیار بالاتر و پررنگ‌تر است چراکه رسالت آن پایداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع نرم‌افزاری و ایستادگی در مقابل تهاجمات نرم دشمنان نظام و انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز دشمنان در تمام ابعاد تهاجم فرهنگی موفق شدند؛ نه تنها در تهاجم فرهنگی بلکه در تهاجم سیاسی، اقتصادی نیز موفق شدند و تنها تهاجم نظامی مانده که در مورد آن هم در حال بررسی هستند.

وی تصریح کرد: 15 سال پیش مقام معظم رهبری موضوع تهاجم فرهنگی را بیان فرمودند، سپس بحث شبیخون فرهنگی و بعد از آن نیز ناتوی فرهنگی را مطرح کردند در حالی که کاری انجام نگرفت به عنوان مثال در حوزه حجاب چیزی که امروز می‌بینیم در 15 سال پیش نمی‌دیدیم پس کاری انجام نگرفته است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: باید بررسی کنید که در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان قربانی‌های نظام و جامعه چه تعداد دختر و پسر نسل جوان امروزی بودند؟ باید توجه کنید که امروز آتش این تهاجمات درحال گسترش است و هر روز نیز وسیع‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن امروز ابعاد تهاجم فرهنگی و اقتصادی را کامل کرده است، اظهار کرد: اگر به میدان مقابله نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که تنها یک نفر در این میدان بیشتر نیست که آن هم مقام معظم رهبری بوده که یک تنه به مقابله پرداختند؛ نباید آقا را مسئولان تنها بگذارند.

علم‌الهدی با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی گفت: در میدان دفاع در برابر تهاجمات اقتصادی شاهدیم که حضرت آقا تنها آمدند و متاسفانه مسئولان و متولیان اقتصادی با مقام معظم رهبری هماهنگ و همکار نیستند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان مکررا بر موضوعات تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی تاکید داشتند ولی در عین حال فضایی که امروز وجود دارد به مراتب نسبت به پنج و 10 سال گذشته بسیار عقب‌تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: چیزی که امروز سبب تاسف است این بوده که در تمام تهاجمات دشمن شاهدیم جلودار، پیش آهنگ و صف مقدم خود حضرت آقا هستند و در عین حال هزاران مشکل داخلی را هم باید پشت سر خودشان حل کنند تا مبادا سنگ سر راه و مانع راه شود.

وی تصریح کرد: بنابراین باید شما مسئولان فرهنگی سپاه به عنوان سربازان امام زمان(عج)، حجت امام زمان(عج) را تنها نگذارید و یاری کنید.

علم‌الهدی در خاتمه یادآور شد: این رسالت را که قبول کردید باید جدی وارد میدان شده و ایثارگرانه و فداکارانه پای این رسالت بایستید و برنامه‌ریزی و طراحی کنید.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول