اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع):

حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از رسالت‌های فرهنگی سپاه است

خبرگزاری فارس: مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از رسالت‌های فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از رسالت‌های فرهنگی سپاه است

مجید ویس طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اهداف واحد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران اظهار داشت: در طول تاریخ اتفاقات و وقایع بسیاری به وقوع می‌پیوندد که اگر حفظ نشوند و اخبار و پیامدهای مثبت آن انتشار داده نشود برای همیشه در بعد مکان و زمان باقی می‌مانند و بعد از مدتی هر قدر هم که آن واقعه بزرگ و مهم باشد کم‌کم از یاد و خاطره‌ها می‌رود.

مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: بنابراین با توجه به این موضوع بخشی از فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: امروزه ارتباطات به سوی ارتباط مجازی سوق یافته است به همین منظور ضمن حفظ آثار جبهه و جنگ، فعالیتمان به‌گونه‌ای است که شرایط و فضایی را برای معرفی و انتشار آنها از طریق فضاهای مجازی فراهم کنیم.

تا آنجا که ما خبردار شدیم اکنون سایت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در مرحله طراحی قرار دارد و به‌زودی از این سایت رونمایی می‌شود.

ویس طاهری با اشاره به این موضوع عنوان کرد: تاکنون فعالیت اصلی این نهاد به دست آوردن آثار شهدا و حفظ و صیانت از آنها بوده است که بسیاری از این اطلاعات در مراسم فرهنگی، یادواره‌های شهدا، مستندات و فیلم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تاکنون شرایطی فراهم نشده بود که بتوانیم تمام آثار را در اختیار مستقیم مخاطبان قرار دهیم.

وی گفت: در حال حاضر و با توجه به تکمیل نسبی اطلاعات به‌ دنبال طراحی نرم‌افزاری هستیم که بتوانیم اطلاعات و آثار شهدا را بدون آسیب‌پذیری به‌طور کامل و جامع در اختیار خانواده شهدا و سایر اقشار جامعه قرار دهیم که دسترسی مناسب و آسان به این اطلاعات و آشنایی عینی با سیره شهدا، تماشای تصاویر، وصایا و دل‌نوشته‌هایی که به خط خودشان نوشته شده است و ... در انتشار ارزش‌های دفاع مقدس به مخاطبان تاثیر بسزایی دارد. 

به گفته مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، برنامه و هدف اصلی این حوزه در سال 91 بر اساس؛ جمع‌آوری اطلاعات زندگینامه شهدا، تدوین کتاب شهدای شاخص استان تهران و تجلیل از خانواده شهدای سه و چهار شهید و معرفی آنها به عنوان الگو و اسوه‌های صبر و بردباری پیش‌بینی و به اجرا درآمده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در طول دو دهه اخیر در مورد زندگی و نحوه شهادت شهدا روایات و برنامه‌های بسیاری به اجرا درآمده است اما تاکنون فرصت چندانی برای معرفی فراگیر شهدای زن دفاع مقدس فراهم نشده است بنابراین امسال بخش قابل توجهی از برنامه‌های اجرایی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس براساس معرفی زنان شهیده متمرکز شده است و برپایی کنگره ملی زنان ایثارگر در دستور کار قرار گرفته است که در این کنگره ضمن معرفی زنان شهیده و شاخص استان تهران از مادران و همسران شهدا و همسران جانبازان بالای 70 درصد به عنوان زنان ایثارگر قدردانی به‌عمل آمد.

به گزارش فارس «کتاب شهدای شاخص استان تهران» که به همت واحد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تدوین شده است تا پایان سال رونمایی می‌شود.

همچنین «دایرةالمعارف زندگینامه شهدای استان تهران» با همکاری بسیجیان نواحی و کارشناسان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران رو به اتمام است و پس از بازبینی نهایی این دایرةالمعارف زیر چاپ می‌رود.

گفتنی است، «زندگینامه شهید علیرضا موحد دانش»، فرمانده لشگر 10 حضرت سیدالشهداء (ع) در قالب فیلم به تصویر کشیده می‌شود، اکنون با توجه به همکاری حوزه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) 50 درصد این فیلمنامه به رشته تحریر درآمده و در مرحله تولید قرار دارد همچنین «نرم‌افزار معرفی آثار و زندگینامه شهدا» به‌زودی از سوی حوزه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران طراحی می‌شود و با درج اطلاعات کامل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول