اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

احیای توانمندی‌های کوثر برطرف‌کننده مشکلات بیکاری خواهد بود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: احیای توانمندی‌های واقعی شهرستان کوثر زمینه‌ برطرف شدن معضل بیکاری را در منطقه فراهم می‌آورد.

احیای توانمندی‌های کوثر برطرف‌کننده مشکلات بیکاری خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعد‌الله رئیس ساداتی در نشست ظهر امروز نقش رسانه‌ها در معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان‌های خلخال و کوثر در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاری مطمئن و مطلوب ما باید نقشه راه را در هدایت و راهنمایی سرمایه‌گذاران تدوین کنیم که پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه هرگونه اقدام و حرکت با برنامه و به شکل منسجم صورت گیرد.

وی تامین امنیت برای سرمایه‌گذاران را بسیار ضروری توصیف کرد و یادآور شد: البته مشکلی از این لحاظ وجود ندارد ولی اعتماد و اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذار در این زمینه به رونق بیشتر کمک خواهد کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان کوثر خاطرنشان کرد: بعد از اولویت اول برای تامین امنیت برای سرمایه‌گذاران باید زیر‌ساخت‌ها اعم از تامین زمین، آب، گاز، برق و ... فراهم آید تا با اولویت کارها و امور اجرایی صورت گیرد.

رئیس ساداتی گفت: ما در حد توان و امکان زمین و سایر زیر‌ساخت‌های لازم را فراهم کردیم که امیدواریم این خود بستر‌ساز و مشوقی برای حضور سرمایه‌گذاران باشد.

این مسئول تاکید کرد: برای حل مشکل بیکاری در منطقه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توانمندی‌ها را به خوبی شناسایی کرده تا ضمن برطرف کردن مشکلات تحریم استکبار جهانی بتوانیم به توسعه حقیقی منطقه کمک کنیم.

رئیس کار گروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوثر با ابراز امیدواریم به این مسئله که 100 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها با حمایت بانک‌های عامل نتیجه می‌گیریم، بیان داشت: تمام هماهنگی‌ها و جلسات متعدد با مدیران بانک‌ها انجام شده تا آنها بتوانند از سرمایه‌گذاران به معنای واقعی حمایت کنند.

رئیس ساداتی توسعه پایدار شهرستان‌های خلخال و کوثر را از الویت‌های اساسی با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی توصیف کرد و افزود: در گام اول باید به نیروی انسانی متعهد، متخصص و علاقمند اهمیت داده و بستر توسعه حقیقی را با تکیه بر نیروهای متخصص فراهم آورد.

وی گفت: در وهله بعد تامین زیر‌ساخت‌ها و همچنین شناسایی استعدادها و به فعلیت رساندن آنهاست که امر جدی و ضروری به نظر می‌رسد.

فرماندار شهرستان کوثر تصریح کرد: ‌شهرستان کوثر به دلیل واقع شدن در مسیر اردبیل – سرچم و همچنین راه‌آهن پتانسیل بسیار خوبی دارد و در کنار آن این شهرستان از آب و هوای خوب، چشم‌انداز بدیع و تنوع فرهنگی برخوردار است و ما مطمئن هستیم این شهرستان با داشتن این ظرفیت‌ها و سد گیوی و آبگرم به سرعت در مسیر توسعه حقیقی گام بردارد.

دولت تا یک سال آینده 194 میلیارد تومان در کوثر سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ساداتی استعداد این شهرستان را در بخش صنعت و معدن غنی توصیف کرد و ادامه داد: در این شهرستان پنج پروژه مهر ماندگار از جمله سد گیوی در حال اجراست که تا پایان دولت دهم با سرمایه‌گذاری 194 میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

این مسئول به توانمندی‌های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کوثر اشاره و عنوان کرد: این شهرستان با داشتن پل‌های تاریخی نظیر پردیس و فیروز،‌ منطقه گردشگری یخگان، آبگرم و باغ‌های مثمر همه ساله پذیرای گردشگران متعددی است که بخشی از این ظرفیت‌ها تاکنون مغفول مانده است.

رئیس کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر از توانمندی این شهرستان برای احداث کارخانه رب گوجه‌فرنگی با توجه به تولید فراوان این محصول ادامه داد: در این شهرستان یک هزار و 500 هکتار باغ وجود دارد که اغلب آنها سنتی می‌باشد که شایسته است در این منطقه کارخانه‌های کمپوت و آبمیوه احداث و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ساداتی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با تکمیل پایاب سد گیوی 10 هزار هکتار از اراضی زیر‌کشت خواهد رفت که بخشی از توسعه واقعی این شهرستان در سایه تکمیل این پایاب صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول