اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم الیگودرز در مجلس عنوان کرد

نمایندگان لرستان به دنبال راه‌حلی برای بیکاری/ لرستان در رده نخست بیکاری

خبرگزاری فارس: نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان لرستان به دنبال راه‌حل بیکاری در لرستان هستند، زیرا استان لرستان از لحاظ رتبه بیکاری در رده نخست کشور قرار دارد.

نمایندگان لرستان به دنبال راه‌حلی برای بیکاری/ لرستان در رده نخست بیکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدتقی توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: لرستان در زمینه بحث بیکاری همیشه جزو استان‌های اول تا سوم بوده است.

وی با اشاره به این که کل سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان لرستان یک هزار و 100 میلیارد تومان است، گفت: این مبلغ برای لرستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و آمار بیکاری بیش از 30 درصد جواب‌گوی بیکاری این استان نیست.

توکلی یادآور شد: در بحث خشک‌سالی لرستان در سال زراعی گذشته 360 میلیارد تومان خسارت دیده و این خسارت ناشی از کاهش 27 درصدی بارندگی در این استان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان لرستان طی نامه‌ای به وزیر کشور از وی در خواست کردند خسارت ناشی از خشک‌سالی کشاورزان لرستانی را پرداخت کند، تا کشاورزان بتوانند به کشاورزی خود ادامه دهند.

از 180 معدن سنگ استان کم‌تر از 30 مورد آنها فعال هستند

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت الیگودرز در خصوص معادن سنگ اشاره کرد و گفت: در الیگودرز 180 معدن سنگ وجود دارد که کم‌تر از 30 مورد آنها فعال است.

وی افزود: از تمام مصرف‏ کنندگان سنگ در الیگودرز درخواست کردیم به جای استفاده از بلوک‎های سیمانی از سنگ استفاده کنند و به منظور استفاده بیشتر از این سنگ‏ها، قیمت فروش آنها را در حد قیمت بلوک‎های سیمانی پایین بیاورند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که استان‌های دیگر را جذب کنیم تا از پرت سنگ‌های این شهرستان در جهت فرآوری محصول استفاده کنند، گفت: الیگودرز به قطب تولید سنگ میکرونیزه در کشور تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تولید خیلی از اقلام صنعتی از جمله کاغذ، دارو، خمیردندان و رنگ از پودر سنگ تالت استفاده می‎شود که توجیه اقتصادی دارد.

توکلی یادآور شد: با وجود 99 درصد سنگ تالت در این شهرستان، الیگودرز بهترین جاذبه در بازار سنگ را به خود اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه با افزایش هزینه‏های تولید سنگ بعد از هدفمندسازی یارانه‏ها، تعامل بین عرضه و تقاضا از بین رفت و منجر به تعطیلی و خوابیده شدن معادن این شهرستان شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دنبال پی‌گیری راه‌هایی جهت فرآوری سنگ در سنگ‌بری‌های الیگودرز هستیم.

وی تصریح کرد: به دنبال رفع بیکاری در حوزه انتخابیه الیگودرز از طریق طرح‌های عمرانی، معادن سنگ، کشاورزی و ... هستم.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول