اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامیه:

بیکاری و مهاجرت در کمین دامداران اسلامیه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اسلامیه گفت: با بروز خشکسالی‌های پیاپی بیکاری و مهاجرت در کمین دامداران شهر اسلامیه است.

بیکاری و مهاجرت در کمین دامداران اسلامیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمداسماعیل دهقان بردبار عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان فردوس اظهار کرد: مشکلات فراوان سبب شده پرورش دام که از اصلی‌ترین فعالیت‌های مردم اسلامیه به شمار می‌رود با رکود مواجه و بسیاری از دامداران در حال فروش دام‌های خود هستند.

وی کمبود بارندگی و خشکسالی‌های متوالی، کمبود و گرانی علوفه و فقر چراگاه‌ها را از مشکلات جدی دامداران دانست و افزود: دامداران اسلامیه به فروش دام‌های سبک و سنگین خود روی آورده و بیکاری و مهاجرت در کمین آنهاست.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامیه به سرمازدگی سال گذشته باغات انار این شهر اشاره و تصریح کرد: با بروز سرمازدگی در سال گذشته و کف‌بر شدن درختان انار، کشاورزان باید هزینه جانبی باغ‌ها اعم از آبیاری، کوددهی و داشت درختان بی‌ثمر را متحمل و حداقل تا پنج سال آینده نیز میوه‌ای برداشت نمی‌کنند.

دهقان بردبار عمق خشکسالی متوالی در این منطقه را تشریح و یادآور شد: خشکسالی‌های متوالی و نبود درآمد کافی امید دامداران و کشاورزان شهر اسلامیه را تبدیل به یاس کرده و سبب شد که برخی از آنها به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت و یا به طور کلی از کار کشاورزی و دامداری به عنوان دو قطب اصلی تولید و اشتغال منصرف شوند.

* مسئولان فکری به حال کشاورزان و دامداران بکنند

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامیه گفت: ضروری است که مسئولان کشوری، استانی و محلی تا دیر نشده فکری به حال مردم زحمتکش و صبور بردارند و با اعلام این منطقه به عنوان منطقه بحران‌زده مرهمی بر آلام و زخم‌های کشاورزان باشند.

بزم‌آرا افزود: در صورتی که اقدام فوری و عملی در ارتباط با حل مشکلات دامداران و کشاورزان اسلامیه انجام نشود به زودی مهاجرت و بروز معضلات ناشی از بیکاری در این منطقه را شاهد هستیم.

وی جمعیت دامی شهر اسلامیه را شامل 77 واحد گاوداری با مجموع 1500 راس گاو و 32 واحد دامداری با 2 هزار راس گوسفند اعلام و تصریح کرد: بیش از 45 واحد دامداری سبک نیز بصورت پراکنده در سطح شهر اسلامیه فعال است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول