اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد

گچساران و بویراحمد بیشترین و کمترین نرخ بیکاری را دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران با نرخ 16 درصد و بویراحمد با نرخ 10 درصد بیشترین و کمترین نرخ بیکاری را در سطح استان دارند.

گچساران و بویراحمد بیشترین و کمترین نرخ بیکاری را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اردلان زینل‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر 14.1 درصد بوده که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال 94 این رقم به هشت درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

زینل‌زاده با تشریح آمار نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: با توجه به آخرین آمار دریافتی، شهرستان گچساران با دارا بودن 16.1 درصد بیشترین نرخ بیکاری و شهر یاسوج با 10 درصد کمترین تعداد افراد بیکار را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول استانی در ادامه به کاهش یکباره جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: با روند در پیش گرفته شده تا چند دهه آینده هرم جمعیت جوان استان کاهش پیدا کرده که اشاعه این عمل پیری جمعیت و کاهش نیروی کار در سال‌های آتی خواهد بود.

فعالیت‌های انجام شده در زمینه تشکیل تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تعاون را شالوده و اساس اشتغال برشمرد و تصریح کرد: در تمام کشورها به مبحث تعاون به خوبی توجه شده که در کانادا از هر سه نفر شهروند دو نفر عضو تعاونی‌ها هستند در کویت 80 درصد تجارت و خرده‌فروشی‌ها مربوط به تعاونی‌ها بوده و در ژاپن با توجه به رشد علمی در پنج دهه اخیر 91 درصد از کشاورزان اعضای فعال تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی عملکرد و فعالیت بخش تعاون را بسیار ضروری برای اقتصاد کشور دانست و گفت: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش می‌توان به راه‌اندازی تعاونی‌های راکد بین 30 تا 40 درصدی در استان، به روز رسانی مجامع تعاونی‌ها به خصوص تعاونی‌های سهام عدالت در سطح شهرستان‌ها، برگزاری انتخابات مجمع اتاق تعاون و بازرگانی، اتصال به شبکه همیار کشور و ... اشاره کرد.

زینل‌زاده در ادامه افزود: تعداد 2 هزار و 819 تعاونی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد هزار و 750 تعاونی فعال و مابقی به دلیل مشکلات مالی غیر فعال و یا نیمه فعال هستند.

این مسئول استانی در رابطه با بحث ایجاد فرصت‌های شغلی ابراز کرد: تعهد ایجاد فرصت شغلی هر ساله در سه ماهه اول سال به سراسر استان‌ها ابلاغ می‌شود که برای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 16 هزار و 503 تعهد فرصت شغلی از مقامات بالای کشوری تعیین گردید. 

زینل‌زاده در پایان با اشاره به اصل 44 در بحث کاریابی افزود: مؤسسه کاریابی در همه جای کشور تشکیل شده است و در این استان در اکثر شهرستان‌ها به جز چرام و بهمئی به عنوان متولیان ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان در حال فعالیتند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول