اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

عشایر تأثیرگذارترین نقش دفاعی را در جنگ تحمیلی داشتند

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: عشایر در دفاع از میهن اسلامی و محورهای مرزی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق، تاثیرگذارترین نقش دفاعی را داشتند.

عشایر تأثیرگذارترین نقش دفاعی را در جنگ تحمیلی داشتند

حسن رضانیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: جشنواره استانی بسیج عشایر به منظور شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های هنری ورزشی عشایر استان به میزبانی تویسرکان برگزار شده است.

وی عشایر را پاسداران و حافظان حریم مرزهای کشور خواند و افزود: عشایر در دفاع از میهن اسلامی و محورهای مرزی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق، تأثیرگذارترین نقش را داشتند.

فرماندار شهرستان تویسرکان ابراز داشت: عشایر قشری تلاشگر، مقاوم، باگذشت، سختکوش و متعصب هستند که با آغاز جنگ تحمیلی همراه با سایر اقشار مردم ایران اسلامی با پیروی از فرمان حضرت امام(ره) به صفوف رزمندگان ملحق شدند و با حضور چشمگیر خود در جبهه‌ها، صدها شهید و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیج میراث گرانبهای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است که امروز منشأ تحولات عظیمی در جهان شده است، افزود: امروز بسیج الگوی هسته‌های مقاومت ظلم‌ستیز و عدالت‌خواهانی است که در جای جای سراسر گیتی از آن بهره می‌گیرند.

رضانیا تصریح کرد: مردمی‌ترین نیروهای مدافع انقلاب که دفاع مقدس را به عنوان برگ زرینی از تاریخ پرافتخار حماسه و پایمردی ملت ایران ورق زد، بسیج و بسیجی بود.

وی با اشاره به اینکه سیره و شیوه کارکرد بسیج به یک تفکر تبدیل شده است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم با هم‌اندیشی در قالب یک برنامه مدون و منسجم تفکر بسیج را در تمام لایه‌های اجتماع ساری و جاری کنیم چرا که در هر برهه از زمان که این نیروی خروشان مردمی در صحنه حضور دارد دشمنان اسلام و انقلاب در اجرای اهداف خود ناکام مانده‌اند.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به تعریف جامع بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری با این مضمون که بسیج یعنی متن ملت و همه آحاد مؤمن و یک حقیقت گسترده در تمام زوایای جامعه، تصریح کرد: یکی از خصیصه‌های نیروی بسیج این است که مختص به منطقه و یا قشر خاصی نیست بلکه حضور همه اقشار مختلف مردم اجتماع در قالب و شاکله آن شکل گرفته است.

رضانیا در پایان تفکر بسیجی را یکی از اصول بنیادین قدرت نرم بسیج دانست و تصریح کرد: این نهاد مردمی با توجه به برخورداری از ظرفیت‌ها و منابع قدرت نرم و کارکردهای آن، نقش مؤثری در تولید، حفظ و افزایش قدرت نرم استراتژیک دارد که طرح و برنامه‌های خاموش دشمن را خنثی می‌کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول