اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

حماسه 8 سال دفاع مقدس، ابهت غرب را درهم شکست

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: حماسه و ایثار هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام، ابهت غرب را درهم شکست.

حماسه 8 سال دفاع مقدس، ابهت غرب را درهم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زابل در مصلای المهدی(عج) این شهرستان ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) به مردم مؤمن زابل و نیز فرارسیدن هفته ناجا اظهار داشت: اگر انسان امامت و ولایت را درست نشناسد در مسیر توحید دچار اشتباه می‌شود.

وی افزود: قبولی ولایتعهدی از جانب امام رضا(ع) تحمیلی و مسئلتی بود و آن بزرگوار در آغاز سفر خود به خراسان اعلام فرمود «این سفری است که من زنده نخواهم ماند».

خطیب جمعه زابل ادامه داد: در پایان هفته دفاع مقدس قرار داریم مجدداً این هفته را تبریک گفته و یاد و خاطر شهدای عالی مقام را گرامی می‌داریم.

طباطبایی گفت: حماسه دفاع مقدس را نباید فراموش کرد زیرا نسل آینده ما نیاز به یادآوری هشت سال دفاع مقدس دارند.

وی بیان کرد: این حماسه جاوید به دست رزمندگان و خون پاک شهیدان اتفاق افتاده است و آنان توانستند در این جنگ، ابهت غرب را درهم شکنند.

امام جمعه زابل تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس بالاتر از این است که در یک هفته بتوان آن را خلاصه کرد بلکه باید در همه ایام سال و در هر مناسبت و مجلسی یاد شود.

طباطبایی فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به نیروهای مخلص و زحمتکش که وظیفه آنها برقراری امنیت است تبریک گفت.

وی افزود: از نیروی انتظامی انتظار برقراری امنیت در منطقه را داشته و مردم هم باید در برقراری این مهم با نیروی انتظامی همکاری کنند.

خطیب جمعه زابل اضافه کرد: مردم ولی نعمت ما بوده و افتخار می‌کنیم که برای آنها زحمت می‌کشیم مردم هم باید بدانند که نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت را برقرار کند لذا به کمک و همیاری آنان نیاز دارند.

طباطبایی به موسم حج اشاره کرد و گفت: حج اجتماع بزرگ مسلمانان است، حج از اهمیت زیادی برخوردار بوده زیرا همه ساله مسلمانان از تمام جهان به مکه می‌آیند و در آنجا جمع شده و یکی می‌شوند و در این اجتماع پیام‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: پیام حج وحدت مسلمانان است، رنگ، لباس، مذهب و غیره ملاک نیست بلکه تقوا ملاک برتری است لذا باید نسبت به یکدیگر مهربان بوده و با دشمنان خود دشمن باشیم.

امام جمعه زابل بیان داشت: آنها که به حج مشرف می‌شوند باید خدایی شوند و این فرصتی است که به آنها دست داده تا از دنیا دل بکنند.

×سیستان از سیستم الکترونیکی برخوردار می‌شود

فرمانده انتظامی منطقه سیستان نیز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه زابل ضمن گرامیداشت هفته ناجا گفت: نیروی انتظامی در موقع ضرورت گوش به فرمان فرماندهی کل قوا بوده و در کنار دیگر نیروها برای دفاع از این نظام جان‌نثاری می‌کند.

محمد نوری افزود: نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت شهر اقدامات زیادی از جمله ثبت تماس بیش از 6 هزار فوریت پلیسی، بازگرداندن 4 هزار مهمان ناخوانده و افغانی که از مرز به صورت غیر قانونی وارد کشور شده، کشف و ضبط 550 هزار لیتر مواد سوختی قاچاق و کشف و 2 تن مواد مخدر و دستگیری 38 قاچاقچی را انجام داده است که نسبت به سال‌های گذشته، 40 درصد جرائم منطقه کاهش یافته است.

وی بیان کرد: همکاران ما در مرزها، شهرها و روستاها کاملاً هوشیار هستند به طوری که امسال دانش‌آموزان و دانشجویان با آرامش خاطر می‌توانند در منطقه تردد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی زابل گفت: در آینده نزدیک سیستم الکترونیکی وارد مدار سیستان می‌شود و به کمک همکاران نیروی انتظامی آمده و این سیستم در همه میادین شهر نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول