اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فومن:

انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل جوان جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فومن بر ضرورت انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل جوان و امروز جامعه تاکید کرد.

انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل جوان جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن علی توشه در جمع پایوران سپاه ناحیه فومن با «موضوع تشریح وضعیت سال نخست دفاع مقدس و عملیات ثامن‌الائمه» در حسینیه امام خمینی سپاه فومن اظهار کرد: عراق با سه سپاه و تمرکز بیشتر در جنوب کشور ساعت دو بعد از ظهر عاشورای سال 59 هجوم وحشیانه خود را به انقلاب نوپای ایران اسلامی با حمایت جبهه استکبار آغاز کرد و 19 شهر کشور را مورد حمله هوایی قرار داد تا بتواند زیرساخت‌ها را از بین ببرد و همزمان نیز نیروی زمینی و زرهی پیشروی خود را به طرف مرزهای جنوب و غرب کشور آغاز کردند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه بنی‌صدر مخالف شرکت مردم در دفاع مقدس بود، افزود: وی قصد داشت با تفکر آمریکایی به مقابله با ارتش بعث عراق برود و همان زمان بود که زمزمه مقابله با ارتش عراق در کرمانشاه به گوش رسید.

وی ادامه داد: بنی‌صدر معتقد بود که باید مکان بدهیم و زمان به دست بیاوریم در صورتی که با گرفتن زمان عمل خاصی انجام نمی‌شد و هیچ کشوری از ایران حمایت نمی‌کرد و این عمل بنی‌صدر موجب بی‌‌نتیجه بودن کار ارتش در چهار عملیات سال نخست دفاع مقدس شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تنها در مرحله نخست عملیات توکل موفقیت نسبی کسب شد، ابراز کرد: در یک عقب‌نشینی از طرف ارتش شهید علم‌الهدی و 72 همرزمش حادثه‌ای جانانه را آفریدند.

توشه با تصریح بر اینکه در سال دوم جنگ با عزل بنی‌صدر، امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب فرماندهی را بر عهده گرفتند، خاطرنشان کرد: با دلبستگی که مردم انقلابی به پیر فرزانه انقلاب داشتند تفکر و راهبرد جدیدی در سال دوم جنگ وارد شد که به آن تفکر و جنگ عاشورایی اطلاق می‌شد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن اضافه کرد: با حضور شهید صیاد شیرازی در ارتش و با وحدت بین سپاه و ارتش، عملیات ثامن‌الائمه طبق فرمان تاریخی رهبر انقلاب مبنی بر شکست حصر آبادان آغاز شد و با شکست ارتش عراق در این عملیات، دشمن تا پایان جنگ نتوانست آبادان را اشغال کند.

وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا 72 نفر رزمنده در مقابل 30 هزار نفر دشمن قرار گرفت، یادآور شد: تفکر عاشورایی رزمندگان موجب شد تا این جنگ هشت ساله دفاع مقدس نامیده شود.

توشه با تاکید بر انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل امروز جامعه متذکر شد: به دلیل حمله غرب به اعتقادات ما و ایجاد شکاف بین نسل‌ها درک بسیاری از مجاهدت‌ها و واقعیت‌های رزمندگان در دفاع مقدس مشکل شده و فاصله افتاده است بنابراین باید در توجه نسل امروز به گنجینه‌های دفاع مقدس بکوشیم.

در پایان مراسم مذکور فرمانده سپاه فومن با استفاده از نقشه‌های عملیاتی به بررسی عملیات ثامن‌ا‌لائمه و چگونگی شکست حصر آبادان پرداخت و این عملیات را تشریح کرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول