اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

فرهنگ دفاع مقدس با قلم نامقدس نهادینه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در هفته دفاع مقدس، گفت: با قلم و فیلم‌های نامقدس نمی‌توان فرهنگ دفاع مقدس را نهادینه کرد.

فرهنگ دفاع مقدس با قلم نامقدس نهادینه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه بزرگترین ظلم به اسلام را مستشرقین روا کرده‌اند، اظهار داشت: مستشرقین غرب با دخل و تصرف در متون اسلامی برداشت‌های ذهنی خود را نسبت به اسلام منتشر کردند.

وی ادامه داد: اسلام همواره از جنگ و کشتار روگردان بوده و جهاد با جنگ تفاوت فراوانی دارد که اکنون برخی به غلط از آن به جنگ تعبیر می‌کنند.

امام جمعه میناب هدف اسلام از جهاد و سازماندهی نظامی را پرورش جامعه‌ای صبور و مقاوم و مدافع ارزش‌ها عنوان کرد و ادامه داد: جامعه‌ای که سختی ندیده باشد به راحتی از اصول و ارزش‌های خود دست بر می‌دارد.

معتمدی‌فر در ادامه با اشاره به فرازهای حدیثی از امام هشتم شیعیان بیان کرد: قیل و قال و پر حرفی، مصرف بی‌اندازه و ضایع کردن مال و اموال و پرسش بی‌اساس و ریشه از مواردی است که سبب ناآرامی و تشویش در جامعه می‌شود و کسی که دچار این خصلت‌ها باشد منفور خداوند است.

وی همچنین ضمن اشاره به 11 ذیقعده و میلاد امام رضا(ع) و نیز تشریح زندگی آن حضرت، گفت: اوج مبارزات سیاسی، فرهنگی و دینی هشتمین پیشوای شیعیان با فقه مامون بود که فخر رازی عظمت امام رضا(ع) در این زمینه را به خوبی بیان کرده است.

امام جمعه میناب در ادامه تقارن دهه کرامت و جشن عاطفه‌ها را فرصت مناسبی برای اقدام کریمانه مومنان عنوان کرد و ابراز داشت: مردم میناب اگر می‌خواهند شهری باسواد، بافرهنگ و جوانانی داشته باشند که به وجود آنان افتخار کنند باید نسبت به امور محرومین بی‌تفاوت نباشند.

خطیب جمعه میناب با بیان اینکه دانشجویان میناب از بنیه ضعیف مالی برخوردار هستند، افزود: میناب تنها با رشد علمی به جایگاه واقعی خود می‌رسد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به بیان مظلومیت پیش روی دفاع مقدس و خطر تحریف در آن پرداخت و با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب گفت: رمز موفقیت کشور در همه عرصه‌ها ریشه در از خود گذشتگی ملت ایران دارد که خانواده معظم شاهد و ایثارگر به خوبی به آن عمل کردند.

معتمدی‌فر در ادامه با بیان اینکه ملت ایران مدیون خون‌های پاک شهیدان و جانفشانی رزمندگان است، افزود: در هفته دفاع مقدس باید به حال رسانه ملی و روزنامه شرق تاسف خورد.

امام جمعه میناب با انتقاد از پخش فیلم «بیدارباش» و نحوه نشان دادن شخصیت زن در این مجموعه، اظهار داشت: در این سریال ظلم بزرگی به خانواده شهدا و رزمندگان شده است.

وی گفت: با قلم و فیلم‌های نامقدس نمی‌توان فرهنگ دفاع مقدس را نهادینه کرد.

امام جمعه میناب در ادامه سخنانش با اشاره به اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت: توهین به مقدسات اسلام خودزنی یهودیت و صهیونیسم است که به سرکردگی هالیوود صورت گرفته است.

معتمدی‌فر همچنین بیان داشت: یهودیت، مسیحیت و پاپ هیتلری بدانند که امروز بر خوان کرم محمدی(ص) نشسته‌اند زیرا اگر دستورات قرآن و پیامبر خاتم مبنی بر خویشتنداری نبود مسلمانان کلیسا را بر سر آنان خورد می‌کردند.

امام جمعه میناب تصریح کرد: امت اسلامی زمانی آرام می‌شود که کارگردان و بازیگران فیلم موهن تحویل مسلمانان شوند تا به مجازات خود برسند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول