اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

دفاع مقدس مرکز ثقل پیشرفت معنوی کشور بود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به دستاوردهای جنگ تحمیلی گفت: دوران دفاع مقدس مرکز ثقلی برای پیشرفت معنوی کشور بود.

دفاع مقدس مرکز ثقل پیشرفت معنوی کشور بود

مهدی کربلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یک بستر ارزشمند برای پیشرفت مادی و معنوی کشور بود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک امروز کشور یکی از دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی است، خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس در زمینه معنویت نیز گام بلندی برای ملت ایران بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه تربیت جوانان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است، گفت: جنگ تحمیلی مرکز ثقلی برای پیشرفت معنوی کشور است.

وی ابراز داشت: در حوزه مادی نیز خودباوری که جوانان ایرانی در جنگ تحمیلی به دست آوردند، موجب شد تا پس از جنگ سنگرهای سازندگی به سرعت فتح شود.

کربلایی با اشاره به اینکه ریشه حماسه هشت سال جنگ تحمیلی در حماسه عاشورا است خاطر نشان کرد: در این هشت سال بسیاری از صحنه‌های تاریخ کربلا برای ملت ایران زنده شد و اتفاقاتی افتاد که پیش از آن باید تنها در کتاب‌ها مانند آن را جست‌وجو می‌کردیم.

وی با بیان گوشه‌ای از فداکاری‌های جوانان در هشت سال جنگ تحمیلی بیان داشت: صحنه‌های به یاد ماندنی در این هشت سال در سایه ایثار این جوانان شکل گرفت که بسیاری از آنان هنوز برای ملت به تصویر کشیده نشده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم ادامه داد: امام خمینی(ره) باوری را در جوانان ایجاد کرد که اگر این باور امروز نیز در جامعه حکم‌فرما باشد، سعادت دنیا و آخرت کشور ما تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در این هفته در شهر قم برگزار شد بیان داشت: در این هفته تلاش کردیم تا با طراحی برنامه‌های متنوع، نام و یاد شهیدان را بیش از پیش احیا کنیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول