اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:/2

اقتصاد دولتی در تحریم‌ها جواب نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی جواب نمی‌دهد، گفت: اقتصاد باید مردمی باشد چرا که اقتصاد مردمی سبب پیروزی در تحریم‌ها می‌شود.

اقتصاد دولتی در تحریم‌ها جواب نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محسن رضایی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مسجد جامع المهدی (عج) شهرری برگزار شد، با اشاره به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دشمنان نظام با توطئه‌های فراوان در زمینه اقتصاد به رویارویی با ایران پرداخته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راهکارهای مقابله با این توطئه‌های دشمنان گفت: همان‌گونه که جنگ مردمی شد و ما پیروز شدیم اگر اقتصاد هم مردمی شود ما پیروز می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مردم در مقابله با توطئه دشمن در زمینه اقتصاد خاطرنشان کرد: یعنی همه اندیشمندان و کارشناسان، کارآفرینان و جوانان ما باید راه و میدان پیدا کنند و باید به آنها فرصت داده شود و از آنها حمایت شود تا آنها به صحنه بیایند و از توانایی آنها استفاده شود.

رضایی با تاکید بر اینکه فرهنگ، علم و اقتصاد و تجارت تا مردمی نشود پیروزی را به همراه ندارد، عنوان کرد: متاسفانه امروز برعکس شده همه دنبال دلار جمع کردن هستند، بین 14 تا 16 میلیارد دلار پول ذخیره شده و نگهداری می‌شود و مقدار زیادی طلا نیز نگهداری می‌شود، در حالی که نگهداری از این سرمایه‌ها کمک به تحریم‌های آمریکا است.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مسئولان در مقابله با تحریم‌های دشمن بیان داشت: زمانی که مقام معظم رهبری، دولت، سران کشور، همه و همه تلاش می‌کنند تحریم‌ها را خنثی کنند، متاسفانه خود بدنه دولت تبعیت نمی‌کند. 

رضایی با تاکید بر اینکه چنین شرایطی فرصت خودزنی نیست، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر یا دولت را تضعیف می‌کنند و یا مجلس و قوه قضائیه را تضعیف می‌کنند و یک عده نظام را تضعیف می‌کنند الان موقع خود تحریمی، منازعه و تضعیف نیست ما باید به فرمولی که همه سرزمین را آزاد کردیم برگردیم باید به آن شرایط برگردیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به شرایط دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: آن شرایط دو ویژگی مهم داشت یکی الهی شدن و دیگری مردمی شدن، بود.

وی در ادامه یادآور شد: در آن شرایط مردم با حضور در صحنه‌های جنگ، اوضاع را از این رو به آن رو کردند و الهی شدند. اقتصاد ما باید الهی شود، باید خدایی شود و با رسیدن به این مهم، از این اوضاع که در اقتصاد داریم به سرعت می‌گذریم.

رضایی با تاکید بر اینکه اقتصاد باید مردمی باشد، تصریح کرد: دولت باید اجازه بدهد مردم مسایل اقتصادی را دنبال کنند، اقتصاد دولتی جواب نمی‌دهد، مردم باید به صحنه بیایند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تولید ثروت باید به دست مردم باشد، عنوان کرد: آن فرمولی که ما را در انقلاب و جنگ موفق کرد، می‌تواند امروز تمام این تحریم‌ها را خنثی کند.

رهبری یک تنه در وسط میدان رویارویی با دشمن قرار دارند

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: مطمئن هستم که ملت بزرگوار ما زیر سایه امام زمان (عج) و طبق فرموده مقام معظم رهبری که یک تنه وسط میدان رویارویی قرار دارند به فضل خدا این برهه و این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

رضایی تاکید کرد: شما خواهید دید که سال‌های آینده چطور یک خیزش دیگری برای انقلاب و دفاع مقدس توسط جوانان ما ایجاد می‌شود. آنها از این بی‌تفاوتی‌ها و بیکاری‌ها و تماشاچی بودن خارج می‌شوند و یک بار دیگر انقلابی به دست نسل سوم و چهارم در این کشور اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با این تفاوت که صحنه این انقلاب بمب و موشک نیست، علم و فناوری و صنعت و کشاورزی و اقتصاد و شهر سازی و ... است و این انقلابی است که در ایران اتفاق می‌افتد و این اتفاقا همان چیزی است که مکمل آن انقلاب قبلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نمی‌شود ما موشک داشته باشیم و فقیر هم داشته باشیم، چرا که این تناسب ندارد اگر ما یک بازوی قدرتمندی داریم که می‌توانیم تو گوش دشمن بزنیم فقر نباید باشد، بیکاری و گرانی نباید باشد.

وی با بیان اینکه نباید گرانی، شیرینی نظام و انقلاب را از کام مردم بیرون بکشد، گفت: این نظام و انقلاب به این خوبی که برای ما اقتدار و افتخار آفریده نباید برای بیکاری و گرانی که راه حل دارد و مردم می‌توانند آن را حل کنند این شیرینی را تلخ کنیم و بعد ضد انقلاب که به خون مردم تشنه است، کاسه داغ‌تر از آش باشند و داعیه دفاع از مردم ما را داشته باشند، دشمنانی که دستتان تا آستین آغشته است به خون این ملت چطور می‌شود بلندگوهای خودتان را روشن کرده و سوء استفاده می‌کنید.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس در پایان با تاکید بر اینکه ما وارد یک رویارویی جدیدی شدیم، تصریح کرد: این آزمون سوم را نیز ملت پر افتخار ایران طی می‌کنند و من مطمئن هستم از این آزمون هم پیروز بیرون می‌آییم. 

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول