اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

سطح علمی و اقتصادی جهانیان بالاست اما از نظر اخلاق دچار ضعف هستند

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور گفت:‌ سطح علمی و اقتصادی جهانیان بالاست اما از نظر اخلاق دچار ضعف هستند.

سطح علمی و اقتصادی جهانیان بالاست اما از نظر اخلاق دچار ضعف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد محمدی‌زاده صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی که در هتل فارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال دهمین سال برگزاری جشنواره امام رضا(ع) است و این در حالی است که این مراسم هر سال نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر و بهتر برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم که سفر تاریخی حضرت رضا(ع) به لحاظ سیاسی دارای اهمیت بالایی بود و این حرکت امام به عنوان یک رویداد تاریخی برای بشریت و مخصوصا شیعیان بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز بود. همچنین برای ما ایرانیان نیز دارای اهمیت خاصی است زیرا سبب اعتبار بخشیدن و حیثیت برای ایرانیان است.

محمد‌ی‌زاده افزود: امام رضا(ع) در زمان خویش حرکتی را به عنوان روشنگری و افشاگری در خصوص ظلم حاکمان آغاز کرد که سبب بیداری و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: امروز به جرات می‌توان گفت که حضرت رضا(ع) به عنوان ثروت ارزشمندی در این سرزمین است ایشان از 200 سال قبل تاکنون برای همیشه تاریخ بشریت و تمام موجودات دارای روشنگری و لطف هستند.

وی با اشاره به الطاف امام هشتم تاکید کرد: روشنگری و الطاف امام رضا(ع) سبب هدایت گسترده مردم شده است.

محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اسلامی در آسیا و آفریقا سبب جنگ‌های صلیبی دچار سرنوشتی دگرگون شده‌اند زیرا در احترام‌گذاری به اهل بیت(ع) رفتارشان تغییر کرد بنابراین امروز شاهد گرفتاری‌هایی در کشورشان هستند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: ما در خراسان‌رضوی مولا و مقتدایی نصیب‌مان شده است که به ایران اسلامی اعتبار، حیثیت و شناسنامه تاریخی داده است امروز باید بر آموزه‌های آن حضرت تاکید داشته باشیم.

وی عنوان کرد:‌از چهار سال قبل به دنبال یک نماد، ویترین،‌تابلو و شناسنامه در خصوص محیط زیست کشورمان بودیم که با بررسی و تحقیق فراوان تصمیم گرفتیم ضمانت آهو را به عنوان یکی از شاخصه‌های حضرت رضا(ع) انتخاب نماییم این در حالی است که امام هشتم دارای الطاف بسیاری هستند.

محمدی‌زاده تاکید کرد:‌ائمه معصومین(ع) فقط متعلق به شیعیان نیست آنان متعلق به تمام بشریت، موجودات و خلقت خداوند هستند حتی لطف آنان شامل افرادی که به خداوند اعتقاد ندارند نیز می‌شود.

وی یادآور شد: تمام موجودات در مدار ولایت قرار دارند زیرا آهویی که حضرت رضا(ع) ضمانت کرد به بیان همین امر می‌پردازد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد:‌ هنگامی که حضرت رضا(ع) به عنوان الگو و سرمشق زندگی ما است حق نداریم با کم‌کاری، بدون بصیرت و آگاهی وارد عمل شویم، باید در مورد محیط زیست آنچه خداوند خواسته است صیانت داشته باشیم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: محیط‌بانان با وجود اینکه دارای شغل بسیار سنگین و حائز اهمیتی هستند باید از علم و فناوری مدرن بهترین استفاده را انجام دهند البته باید آحاد مردم به میدان بیایند و در این عرصه وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه انسان بدون محیط دارای روح نیست گفت:‌ انسان‌ها باید برای داشتن روح سالم جاذبه‌های فطری محیط زیست را بشناسند و برای اینکه به اهداف‌مان برسیم باید فرهنگ را در جامعه نهادینه سازیم.

معاون رئیس جمهور بهترین روش انتقال مفاهیم با ارزش توحید و خداباوری را استفاده از قدرت بالای هنر دانست و گفت‌: باید از ساحت ارزش هنر و فرهنگ به صورت شایسته بهره‌مند شویم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: سال 91 را به عنوان توجه ویژه به فرهنگ در سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دادیم و خداوند در روز تولد حضرت رضا‌(ع) خواسته است که ما با علم و مواجب الهی از طبیعت استفاده نماییم.

وی افزود: هنرمندان جامعه می‌توانند در قالب عکس، فیلم و سایر موارد عشق انسان‌ها به محیط زیست و رفتارهایشان را اصلاح کنند.

معاون رئیس جمهور، آموزشی را تاثیرگذار دانست که سبب تغییر رفتار در افراد شود در غیر این صورت این آموزش هیچ ارزشی نخواهد داشت.

محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: هنرمندان دارای نعمت و قدرتی هستند که می‌توانند در قلب‌ها نفوذ کنند و عشق و تعلقات را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا گرچه از نظر علمی رشد داشته است اما 26 درصد از آلایندگی جهان متعلق به آمریکاست و همچنین می‌توان گفت از نظر اخلاقی نیز ضعیف است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:‌ شاید دنیا از نظر اقتصادی و علمی در سطح بالایی باشد اما در اخلاق ضعف دارند این در حالی است که ثروت و آموزه های ما مربوط به ائمه معصومین (ع) و قرآن است.

وی گفت: ما برای ارتقاء فرهنگ محیط زیست به اهل بیت‌(ع)‌ رجوع می‌کنیم و هدف از برگزاری این جشنواره نیز هنر با آموزه‌های رضوی است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول