اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تشکیل اتاق فکر اندیشمندان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان تشکیل اتاق فکر متشکل از اندیشمندان برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم و ضروری دانست.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تشکیل اتاق فکر اندیشمندان است

اصغر شکرگزار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره راهکار رسیدن به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید برخی ساختارها و راهبردها اصلاح و ساختارهای بهتری برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی اندیشیده شود.

به گفته وی، باید فضایی برای جدایی اقتصاد از وابستگی‌ها ایجاد کنیم تا بتوانیم تبدیل به یک قدرت اقتصادی شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به دستور دین مبین اسلام برای افزایش قدرت در تمام ابعاد برای رویارویی با دشمنان، ابراز کرد: باید در برابر دشمنان قوی شویم و این قوی شدن تنها در ابعاد نظامی نیست بلکه باید در عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی توانمند و بی‌نیاز به بیگانگان شویم.

وی با اشاره به چالش‌های موفقیت اقتصاد مقاومتی در دوران کنونی، اذعان کرد: سیستم اداری کشور روحیه دیروز را ندارد و در واقع اقتصاد مقاومتی از درون مشکل دارد و باید نیروهای خود را در عرصه اداری از درون بازسازی کنیم.

شکرگزار با بیان اینکه ‌اکنون نیز مانند ابتدای انقلاب مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: مشکلات امروز مانند آن زمان نیست و در دوران دفاع مقدس ما حتی روغن، پنیر و صابون را نیز وارد می‌کردیم.

وی ادامه داد: ‌اکنون در بسیاری از وسایل و ابزارها به خودکفایی رسیدیم و این موضوع موجب قدرت ما شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تصریح بر اینکه بانک‌ها نیز صرفاً به دنبال سود خود هستند و اداره‌ها به روزمرگی دچار شده‌اند، خاطرنشان کرد: باید به فکر اصلاح آنها بود در غیر این صورت دچار مشکلات جدی می‌شویم. 

وی با اشاره به خلاقیت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس در برابر تحریم‌ها، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس زمانی که قطعه‌ای تحریم می‌شد، همان رزمندگان تحصیل‌کرده می‌آمدند در کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها تولید قطعات می‌کردند.

شکرگزار اقتصاد مقاومتی را در راستای جهاد اقتصادی دانست و گفت: کشور دارای نیروهای جوان، اعتقادی و تحصیل‌کرده بسیاری است اما بسترها هنوز خیلی خوب مهیا نشده است.

وی یکی از عوامل مهم پیروزی و مقاومت در اقتصاد را دارا بودن روحیه، عزم قوی و وجود جو روانی مثبت دانست و متذکر شد: حضرت امام خمینی (ره) مدیر و استاد این کار بودند و برای نمونه زمانی که صدام به ایران حمله نظامی کرد ایشان فرمودند که یک دزد سنگی انداخت و رفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان تشکیل اتاق‌های فکر متشکل از اندیشمندان مختلف را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی مهم دانست و ابراز کرد: باید بتوانیم با پیدا کردن راهکارهای مناسب به کشتی نجات برسیم.

وی با بیان اینکه محدودیت و تحریم‌های اقتصادی عاملی برای شکوفایی استعدادهاست، افزود: ارتباط دولت با ملت باید قوی باشد و مردم نیز به دولت اعتماد کنند و بستر این اعتماد توسط مسئولان ایجاد می‌شود.

شکرگزار دولت‌هایی را ضعیف خواند که اقتصاد را به طرف اقتصاد حکومتی و دولتی می‌برند و در ادامه گفت: یک دولت زمانی قوی‌تر است که نظارت‌ها را بیشتر و بهتر کرده و به مردم برای انجام بهتر چرخه اقتصادی کمک کند.

وی با تصریح بر اینکه نمی‌توان مشکلات را رها کرد، اذعان کرد: برخی موسسات بانکی برای منافع ملی عمل نمی‌کنند و به این دلیل اعتبارات را به افرادی می‌دهند که نیازی به این پول‌ها ندارند و پس از آن در گرفتن اصل آن مبالغ نیز مشکل دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان اصلاح برخی ساختارها و راهبردها را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول