اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره مجمع مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران:

پیچ اقتصادی تند است / صنعتگران با شرایط جدید هماهنگ شوند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره مجمع مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران گفت: امروز کشور در یک پیچ تند اقتصادی قرار دارد و صنعتگران باید خود را با این شرایط جدید هماهنگ کنند.

پیچ اقتصادی تند است / صنعتگران با شرایط جدید هماهنگ شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لشکری پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره کفش صنعتی در استان قم که در مجتمع وتوس برگزار شد با اشاره به مشکلات موجود در صنعت کفش ماشینی در کشور اظهار کرد: کشور ما در حال پیمودن یک پیچ بزرگ اقتصادی است.

وی با اشاره به وقوع تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار در کشور عنوان کرد: این پیچ تند اقتصادی ریزش‌ها و رویش‌های بسیاری به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره مجمع مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران افزود: یک موضوع قطعی در این زمینه وجود دارد و آن این است که شرایط اقتصادی کشور به هیچ عنوان به حالت قبل برنمی‌گردد و صنعتگران باید خود را برای این شرایط جدید آماده کنند.

وی ابراز داشت: در این دوران باید از خودتحریمی و بی‌انصافی‌های داخلی پرهیز کرده تا بتوانیم تحریم‌های خارجی را بی‌اثر کنیم.

لشکری با ارائه گزارشی از روند فعالیت صنعت کفش در کشور بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال صنعت کفش 44 میلیون دلار صادرات داشته که این موضوع نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش ارزش و شش درصد افزایش وزن داشته است.

وی گفت: این رقم‌ها نشان می‌دهد در سال جاری با وجود افزایش قیمت‌ها با تعداد بیشتر تولید کفش توانسته‌ایم این صنعت را پیش ببریم.

رئیس هیئت مدیره مجمع مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران با اشاره به اینکه تورم در زمینه کفش به دو برابر رسیده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر در صنعت کفش 26 درصد تورم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اتفاق جدید دیگر این است که از بهمن ‌ماه سال گذشته تولیدکننده‌ها به افزایش قیمت‌های خود روی آورده‌اند که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز رکود در این عرصه باشد.

لشکری با اشاره به راهکارهای مقابله با مشکلات کنونی اقتصادی عنوان داشت: در حال حاضر تشکل‌های صنعتی بهترین عملکرد را می‌توانند در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای اقتصادی باید در قالب تشکل‌ها حل شود ابراز داشت: دولت نیز هنگامی که می‌خواهد با صنعت صحبت کند ترجیح می‌دهد با تشکل‌ها روبه‌رو شود.

رئیس هیئت مدیره مجمع مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران با اشاره به کاهش واردات کفش در کشور ابراز داشت: این موضوع نویددهنده اقبال عمومی به استفاده از کالای داخلی است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول