اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

نخستین جشنواره استانی بسیج عشایر در تویسرکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: امروز نخستین جشنواره استانی فرهنگی ورزشی بسیج عشایر در جوار مرقد امامزاده ناصر(ع) شهرستان تویسرکان برگزار شد.

نخستین جشنواره استانی بسیج عشایر در تویسرکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز با حضور جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) مهدی صدیق، حسن رضانیا فرماندار و مسئولان بسیج عشایر استان و با رقابت شرکت‌کنندگان از سه شهرستان همدان، نهاوند و تویسرکان در جوار حرم امامزاده ناصر(ع) برگزار شد.

جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی استانی بسیج عشایر به مناسبت هفته دفاع مقدس با هدف ایجاد وحدت و انسجام‌بخشی در بین عشایر استان به میزبانی شهرستان تویسرکان برپا شده است.

این مهم در دو بخش مجزای فرهنگی ـ هنری و ورزشی با حضور 75 ورزشکار منتخب در رقابت بین اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج عشایر در سه شهرستان اجرا شد.

بخش فرهنگی در رشته‌های اذان و قرائت در داخل حرم امامزاده ناصر(ع) با داوری محسن افشاری و سعید افشاری حافظان کل قرآن بین شرکت‌کنندگان بسیجی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در بخش ورزشی نیز در رشته‌های طناب‌کشی، دال‌پران، تیراندازی و فوتسال امروز در فضای سبز شاهزاده ناصر(ع) در کنار چادرهای عشایر با تشویق تماشاگران با هم به رقابت پرداختند.

رقابت تیراندازی در میدان ‌تیر بین بسیجیان عشایر با سلاح کلاشینکف هر نفر با شلیک 13 فشنگ جنگی به سیبل‌های تعبیه شده در فاصله استاندارد میدان مسابقه انجام شد که از بین 9 نفر شرکت‌کننده سه نفر به مرحله کشوری با کسب امتیاز مورد نظر راه یافتند.

مسابقه سنگ‌پران (دال پران) در یک مسیر به متراژ 30 متر با چینش سنگ‌ها برای مسابقه در فاصله پنج پا برای ضربه ‌زدن در دو طرف به صورت ثابت سه سنگ کاشته می‌شود و در سه مرحله هر دو گروه با پرتاب یک سنگ به سنگ‌های مشخص شده با اعلام داور در صورت افتادن سنگ کاشته شده امتیاز دریافت می‌کند.

این مسابقه در استان به ویژه در شهرستان تویسرکان از قدمت زیادی برخوردار است و یکی از بازی‌های معروف برای تفریح و سرگرمی مردان به شمار می‌رود.

در بخش ورزشی این جشنواره داوری رقابت تیم‌های شرکت‌کننده بسیج عشایری توسط داوران تویسرکانی انجام شد.

جشنواره استانی بسیج عشایر امروز به میزبانی تویسرکان با رقابت 75 نفر از بسیجیان عشایر شهرستان‌های همدان، تویسرکان و نهاوند به مناسبت هفته دفاع مقدس در جوار امامزاده ناصر(ع) با حضور مسئولان ارشد سپاه و بسیج عشایر استان و شهرستان در یک رقابت صمیمانه با روحیه بسیجی برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول