اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

سیر صعودی استقبال مردم جهان از اسلام بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه سیر صعودی استقبال مردم جهان از اسلام بی‌نظیر است، گفت: دوران درخشش تمدن اسلام آغاز شده و غرب در حال انفعال بوده و دست به انتحار زده است.

سیر صعودی استقبال مردم جهان از اسلام بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: مرقد مطهر امام رضا (ع) یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی جهان محسوب می‌شود و به تمام دنیا سرویس‌دهی فرهنگی می‌کند.

وی گسترش فرهنگ تشیع در ایران را به برکت وجود امام رضا (ع) در این کشور دانست و افزود: حضور سادات، علویان و علمای بزرگ در ایران از جمله برکات وجود این امام همام است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه بیش از 13 هزار علوی و سادات علوی وارد شدند، تصریح کرد: این افراد در نقاط مختلف کشور پراکنده شدند.

وی از وجود بالغ بر یک‌هزار بقعه در گیلان خبر داد و ابراز کرد: این تعداد بقاع منصوب به سادات و ائمه اطهار (ع) هستند.

شفیعی‌زاده گیلان را جزو نخستین استان‌هایی دانست که علویان را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) موضوع ولایت و ولایت‌مداری را در ایران زنده کرد، گفت: این امر یک وظیفه شرعی بوده و تمام اعمال به آن وابسته است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه کسی بدون ولایت و اهل بیت نمی‌تواند به وحدانیت خداوند برسد، خاطرنشان کرد: دامنه ولایت در زمان غیبت صغری و کبری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در زمان غیبت باید ملتزم به ولایت فقیه باشیم و اگر کسی می‌خواهد راه راست را پیدا کند باید به رهنمودهای ولی فقیه توجه داشته باشد.

شفیعی‌زاده در ادامه به فرا رسیدن هفته ناجا اشاره کرد و با تبریک این هفته اظهار کرد: نیروی انتظامی از نیروهای خدوم کشور هستند که در تمام مناطق ایران دیده می‌شوند و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه نیروی انتظامی به طور متوسط روزانه یک شهید می‌دهد، هفته دفاع مقدس را گرامی‌نگه‌ داشت و آن را یک گنجینه تمام ناشدنی برای جامعه خواند.

امام جمعه موقت رشت به تحریم علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: برطرف کردن مشکلات فرهنگی و تحریم‌ها با استفاده از تجربه‌های دفاع مقدس امکانپذیر شده است.

وی استقلال را نیازمند هزینه دانست و تصریح کرد: بر ای حفظ تمامیت ارضی کشور و نظام اسلامی 250 هزار شهید تقدیم کردیم و باید برای حفظ استقلال هزینه کنیم و صبور باشیم.

شفیعی‌زاده بی‌تدبیری و سوءمدیریت مسئولان را موجب اعتراض مردمی خواند و با اشاره به وضعیت آبگرفتگی اخیر رشت خاطرنشان کرد: مردم در این مسئله خسارت‌های زیادی دیدند و این آبگرفتگی شایسته شهر رشت نیست و باید به زیرساخت‌ها توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به هتاکی نسبت به پیامبر (ص) متذکر شد: دشمنان با ادعای حقوق بشر به مقدسات اسلام و وجود پیامبر اکرم (ص) هتاکی کردند که موجب خشم تمام مسلمانان شد.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه غرب با رهبری آمریکا و صهیونیسم هتاکی به پیامبر (ص) را آغاز کردند و اسلام‌هراسی را مطرح می‌کنند، ابراز کرد: دوران درخشش تمدن اسلام آغاز شده و اسلام سخنان منطقی را بیان می‌کند و غرب در حال انفعال بوده و سخن منطقی ندارد و دست به انتحار زده است.

وی سیر صعودی استقبال مردم جهان از اسلام را بی‌نظیر خواند و افزود: جمعیت مسلمانان از 30 سال گذشته در اروپا به دو برابر افزایش یافته و تا 40 سال آینده جمعیت مسلمان اروپا از غیر مسلمان بیشتر می‌شود و این رشد در سال جاری به 26 درصد رسیده است.

ا‌نتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول