اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی خبر داد

حضور 22 جوان آذربایجان‌غربی در سیزدهمین المپیاد ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال 22 نفر از جوانان آذربایجان‌غربی در سیزدهمین المپیاد ملی مهارت شرکت می‌کنند.

حضور 22 جوان آذربایجان‌غربی در سیزدهمین المپیاد ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جمشید اسعدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: برای آمادگی و حضور جوانان آذربایجان‌غربی 2 هزار و 461 نفر در 29 حرفه آموزشی از 15 شهرستان آذربایجان‌غربی ثبت نام کرده بودند که 500 نفر شرایط لازم را در این زمینه احراز کردند.

وی با بیان اینکه در مراحل مختلف 27 نفر از این افراد در 22 رشته آموزشی شرایط حضور در المپیاد ملی را کسب کردند. در مرحله نهایی از این تعداد 22 نفر در 17 رشته فنی مهر ماه امسال در المپیاد ملی مهارت شرکت می‌کنند.

این مقام مسئول  با اشاره به آمادگی آذربایجان‌غربی برای حضور در این مسابقات، تصریح کرد: دو خانم در دو رشته آشپزی و خیاطی شرکت می‌کنند.

اسعدی با بیان اینکه کارآموزانی که در این المپیاد شرکت می‌کنند عموماً سن پایینی دارند، افزود: میانگین سنی افراد شرکت‌کننده از استان در این المپیاد 15 تا 21 سال است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شش ماه نخست این اداره کل، گفت: در حال حاضر 15 مرکز آموزشی در استان فعالیت می‌کنند.

اسعدی با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌ها در قالب آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، اظهار داشت: 346 موسسه آموزشگاه آزاد در حرفه‌‌های مختلف مجوز گرفته و نسبت به تربیت آموزشی اقدام می‌کنند.

وی اعلام کرد: شش ماه نخست سال جاری 29 هزار نفر در این آموزشگاه‌ها دوره‌های لازم را گذرانده‌اند و گواهی مهارت کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول