اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

تفکر غربی حاکم بر برخی از ‌دانشگاه‏ها ‌یک تهدید جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز وجود تفکر غربی در دانشگاه‏ها را یک تهدید جدی خواند‌ و گفت: هنوز عده‏‌ای از جوانان دانشجو تفکر غربی را کعبه آمال خود می‏دانند.

تفکر غربی حاکم بر برخی از ‌دانشگاه‏ها ‌یک تهدید جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز آژیده بعد‌‌ازظهر امروز در نشست هم‏‌اندیشی روحانیون دانشگاه تبریز که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزارشد، با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‏‌هایی برای تبادل افکار و هم‏‌‌‌افزایی بین روحانیون دانشگاه، گفت: بهتر است این نشست‏ها با حضور روحانیون و اساتید دانشگاه نیز برگزار شود تا وحدت حوزه و دانشگاه نمود بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب، اسلام واقعی، اسلام منهای روحانیت تبلیغ و تفسیر می‏‌شد، گفت: هنوز هم تفکرات التقاطی در دانشگاه‏ها وجود دارد که با عنوان اسلام و با تابلوی اسلام به عملکرد منحرف و التقاطی خود ادامه می‏‌دهند.

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن اشاره به وجود افکار، سلایق و دیدگاه‏های مختلف در بین جوانان دانشجو، نقش روحانیون در شناساندن اسلام ناب و واقعی را بسیار موثر و حائز اهمیت دانست.

آژیده با تاکید بر لزوم تقویت مبنای اعتقادی جوانان و دانشجویان، روحانیون دانشگاه‏ها را پیشتاز تلاش و کوشش در این میدان خواند و ابراز داشت: بحث تقویت مبنای اعتقادی جوانان باید در برنامه‏‌ریزی‏های ما مورد توجه قرار گیرد و انتظار می‏‌رود روحانیون دانشگاه‏ها با تعامل و ارتباط بیشتر چهره به چهره با دانشجویان در این گام کوشا باشند.

مدیرکل سابق ارشاد اسلامی استان بحث امامت و ولایت‏‌فقیه را اساس و شالوده نظام اسلامی دانست و ادامه داد: متاسفانه اطلاعات اساسی و مبنایی در برخی از جوانان و دانشجویان ما کم است و با توجه به اینکه دوام و قوت انقلاب اسلامی در تقویت بنیه اعتقادی جوانان و مسئولان است، باید در شناساندن اسلام واقعی و پاسخ به شبهات پیشگام باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز وجود تفکر غربی در دانشگاه‏ها را یک تهدید جدی خواند‌ و افزود: هنوز عده‏‌ای از جوانان دانشجو تفکر غربی را کعبه آمال خود می‏‌دانند که «خودباختگی» نتیجه این افکار آلوده خواهد بود.

معاون سابق سیاسی‌‏امنیتی استانداری آذربایجان‏‌شرقی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را «خودباوری» دانست و عنوان کرد: دانشجویان و نیروهای حزب‌‌‏الهی در دانشگاه نشست و برخواست و همدلی خوبی با یکدیگر دارند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول