اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل صورت گرفت

معرفی‌ برترین‌های تصویر‌سازی منطقه شمال غرب کشور

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره تصویرسازی منطقه‌ای شمال غرب کشور یادبود کودکان جنگ با عنوان « فرزندان صبح » پس از دو روز با انتخاب نفرات برتر پایان یافت.

معرفی‌ برترین‌های تصویر‌سازی منطقه شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از حوزه هنری استان اردبیل، در این جشنواره نمایندگان منتخب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان حضور داشتند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این جشنواره رسالت هنرمندان را تولید آثار ماندگار برای جامعه دانست و اظهار داشت: این رسالت باید با درون مایه اخلاق همراه باشد.

ساسان ناطق خاطرنشان کرد: اثر هنری که از روی تفنن و سادگی خلق شود تاثیرگذار نخواهد بود و نمی‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با یادآوری پوستر طراحی شده « پرچم‌ها »با جمله «من تو را می‌خواهم» به منظور سربازگیری آمریکا در جنگ جهانی دوم یادآور شد: این پوستر به حدی با شرایط اجتماعی و فرهنگی آن زمان جامعه آمریکا در تناسب بود که توانست در جذب جوانان و سربازگیری برای اعزام به میدان‌های جنگ جهانی دوم موفق باشد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در مقایسه این پوستر با پوستر« خرمشهر را خدا آزاد کرد » با اشاره به تاثیر عمیق معنوی این تابلو در نقش دفاع از کشور گفت: در صورتی که یک اثر هنری بتواند به درستی رسالت خود را پیاده کند خواهد توانست مخاطبان را با هدف حقیقی خود همراه داشته باشد.

ناطق بیان داشت: با توجه به هرج و مرج و بی‌اخلاقی به ویژه در کشورهای غربی، هنرمند تیزبین لازم است انحرافات اخلاقی را تشخیص داده زمینه آگاهی مخاطب خود را فراهم کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل هم با بیان اینکه فرهنگ و هنر روح تمدن جوامع است، تصریح کرد: ضرورت دارد هنر در جامعه به شکلی رقم بخورد که بتواند ارزش‌های اخلاقی و فضایل انسانی را نشر داده زمینه‌ساز خلق تمدن باشد.

اصغر تقی‌زاده شکیبا افزود: هنر زمانی می‌تواند در یک جامعه متعالی باشد که اصالت و هویت داشته باشد و هنرمند لازم است آینده‌نگر باشد تا جامعه را از وضعیت موجود و از بودن‌ها به سمت وضعیت بهتر و شدن‌های متعالی حرکت دهد.

وی یادآور شد: تفاوت هنر با علم و فناوری در این است که علم نیازمند تخصص است اما مخاطب هنر کل انسان‌ها است و بدون تخصص نیز مخاطب می‌تواند با آن ارتباط بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جشنواره صفا کسایی از تبریز مقام اول، سمیرا بهشتی از اردبیل مقام دوم و کاظم باقرنیا از زنجان مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول