اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی:

15 هزار ناشنوا زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی قرار دارند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: 15 هزار و 82 نفر افراد ناشنوا و کم‌شنوا در سطح استان زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی قرار دارند.

15 هزار ناشنوا زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پرمقیاس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناشنوایان و کم‌شنوایان در رده‌های سنی مختلف برای انجام آزمایشات شنوایی‌سنجی زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 375 هزار نفر در سطح کشور زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، افزود: از این تعداد 15هزار و 82 نفر در سطح استان از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

پرمقیاس تصریح کرد: کمک هزینه کاشت حلزون، معافیت سربازی، آموزش ناشنوایان، ارائه سمعک و آموزش ناشنوایان از جمله خدمات این مرکز برای افراد ناشنوا و کم شنوا است.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 26 مرکز آموزش ناشنوایان در سطح کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد سه مرکز در آذربایجان‌غربی و در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب قرار دارد که 140 نفر از افراد ناشنوا و کم شنوا را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین خدماتی مانند پرداخت کمک هزینه تحصیلی، ارائه خدمات پزشکی، اشتغال، رفع خرابی انشعاب آب و گاز، ارائه خدمات درمانی و نیز صدور گواهینامه‌هایی مانند کارت سوخت و ... از دیگر خدمات سازمان بهزیستی برای این قشر از جامعه است.

پرمقیاس با بیان اینکه در سال گذشته کاشت حلزون برای 57 نفر از ناشنوایان استان صورت گرفته است، ابراز داشت: از این تعداد 39 نفر در سال 90 به این مرکز مراجعه کردند و بقیه قبل از سال 90 در لیست انتظار بودند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: خوشبختانه کلیه هزینه‌های کاشت حلزون برای افراد کم بضاعت توسط اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی تامین شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول