اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجانغربی:

آذربایجان‌غربی به 10 مرکز نگهداری سالمندان نیازمند است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود 11 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در آذربایجان‌غربی، گفت: این استان با داشتن 277 هزار و 500 سالمند به 10 مرکز دیگر نگهداری سالمندان نیازمند است.

آذربایجان‌غربی به 10 مرکز نگهداری سالمندان نیازمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، راضیه خدادوست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 277 هزار و 500 سالمند بالای 65 سال در سطح آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این قشر در جامعه با مشکلات عاطفی، اجتماعی، روانی، درمانی و فراغت روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه 11 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان وجود دارد، افزود: 526 سالمند از امکانات این مراکز استفاده می‌کنند و همچنین امسال 10 مرکز شبانه‌روزی دیگر برای سالمندان اعلام نیاز شده است.

خدادوست با اشاره به اینکه دو مرکز روزانه در ارومیه نیز وجود دارد، تصریح کرد: در این مراکز 50 نفر سالمند نگهداری می‌شوند.

مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی فرهنگسراهای سالمندان، توجه به خواسته‌های این قشر، حفظ شان و منزلت سالمندان در جامعه و استفاده از تجربه‌های ارزشمند آنها در زندگی از وظایف ما در قبال سالمندان است.

وی با بیان اینکه باید ساختار فرهنگی جامعه در نگرش افراد به این قشر تغییر کند، تاکید کرد: راه‌اندازی بیمارستان‌های مخصوص سالمندان، طب سالمندی و گسترش رویکرد توانبخشی آنها مانند فیزیوتراپی از جمله وظایف مسئولان برای ارج‌نهادن به سالمندان است.

خدادوست به تکریم سالمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: آنها با اندوختن تجربیات ارزشمند و پرورش فرزندان و تحویل آنها به جامعه، مشکلات متعددی را در جامعه لمس کرده‌اند، برای همین لازم است با استفاده از تجربیات مفید آنها شان و منزلت این افراد در جامعه حفظ شود.

مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هفته تکریم سالمندان از هفتم مهرماه آغاز می‌شود و تا 13 مهر ادامه دارد، ابراز داشت: تکریم منزلت سالمندان، پیشگیری و سلامت، روز جهانی سالمند و توانمندسازی آنها، حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی، حمایت‌های قانونی از آنها و مدیریت دانش عناوین نامگذاری شده برای این ایام است.

خدادوست اذعان داشت: حضور مسئولان بهزیستی و سالمندان در نماز جمعه، بازدید از مراکز، همایش پیاده‌روی، برگزاری جشن سالمندان، تجلیل از مراقبان نمونه سالمندان، دیدار با علمای برجسته استان، تجلیل از بازنشستگان برجسته و هم‌فکری برای بررسی و رفع مشکلات سالمندان از جمله برنامه‌های هفته تکریم سالمندان است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول