اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک صورت می‌گیرد

کنترل مرز غربی ایلام ـ عراق توسط هواپیمای بدون سرنشین

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: در آینده نزدیک کنترل مرز غربی ایلام ـ عراق با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین انجام می‌شود.

کنترل مرز غربی ایلام ـ عراق توسط هواپیمای بدون سرنشین

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، لطفعلی پاکباز صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مرزهای کشور ایران اسلامی به سه بخش تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: مرزهای عملیاتی و درگیر، مرزهای عادی و مرزهای عملیاتی غیردرگیر هستند، مرز استان ایلام نیز جزو مرزهای عملیاتی غیردرگیر محسوب می‌شود. 

این فرمانده مرزبانی اضافه کرد: اولویت امروز ما در مرزبانی توجه به مرزهای شرقی و شمال غربی کشور است چون در این مرزها موضوعاتی مانند حمل و نقل مواد مخدر، قاچاق، درگیری با اشرار و گروهک‌های ضد انقلاب و ... وجود دارد.

پاکباز تصریح کرد: در این مرزها از امکاناتی نظیر هواپیماهای بدون سرنشین برای کنترل و انسداد مرزها استفاده می‌شود، قطع به یقین در سال‌های آتی نیز در مرزهای استان ایلام نیز از این امکانات مدرن از جمله هواپیماهای بدون سرنشین استفاده خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: اکنون نیز از ابزارهای دیگری مانند دوربین‌های مدرن، سیستم‌های راداری ثابت و سیار، وسایل اپتیکی و الکترونیکی در مرزهای استان ایلام استفاده می‌شود. 

وی ادامه داد: استان ایلام بیش از 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که یکی از امن‌ترین خروجی‌ها و مرزهای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول