اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده وزیر آموزش و پرورش در اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی:

مدرسه‌محوری زیرساخت تحقق آرمان جنبش دانش‌آموزی است

خبرگزاری فارس: نماینده وزیر آموزش و پرورش در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان گفت:‌ مدرسه‌محوری یکی از زیرساخت‌های اساسی در تحقق آرمان جنبش دانش‌آموزی است.

مدرسه‌محوری زیرساخت تحقق آرمان جنبش دانش‌آموزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارشاد استعدادی ‌در نشست با جمعی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل اظهار داشت: ما اهانت اخیر به ساحت نبی مکرم اسلام را محکوم می‌کنیم و یقین داریم که دست زدن به چنین اقداماتی از روی ضعف و ناعلاجی است که دشمن در نقطه تسلیم به چنین حرکت خبیث و بی‌سرانجام روی آورده است چرا که به تدریج شاهد شکسته شدن استخوان‌های پوسیده صهیونیسم در آینده نزدیک می‌باشیم.

وی با یادآوری اینکه انجمن اسلامی دانش‌آموزی تشکلی ولایی و انقلابی با سابقه فعالیت درخشان و قابل اتکا است، تصریح کرد: اعضای فعال و دلسوز این مجموعه در تمام سال‌های گذشته سعی کردند با تکیه بر ارزش‌ها و باورهای اسلامی کار را به پیش ببرند به گونه‌ای که ما همیشه مرهون حمایت‌ها و هدایت‌های مسئولان امر به ویژه وزیر اندیشمند آموزش و پرورش در رسیدن به سرمنزل مقصود و اهداف نهایی هستیم.

استعدادی بحث تشکل دانش‌آموزی و اجرای سند تحول بنیادین را به نوعی موضوع مرتبط و دو سویه توصیف کرد و افزود: هنوز تاکید بر مثلث تهذیب، تحصیل و ورزش در ارتقا و اعتلای نظام آموزشی است به طوریکه یقین داریم در مدرسه و در یک فضای رشد و بالندگی واقعی هم خلاقیت دانش‌آموزان و هم اعتلای آنها ظهور و بروز پیدا می‌کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما برای پاسداری از انقلاب اسلامی و اقتدار روزافزون آن معتقدیم برنامه‌های آموزشی و تربیتی باید مدرسه‌محور و خانواده‌محور انجام شود و به همین دلیل امروز در آموزش و پرورش تمام تحولات با محوریت مدرسه صورت گرفته و برنامه‌ریزی می‌شود چرا که یقین داریم در کف مدرسه و به همت نوجوانان و جوانان کارهای خطیر و مبارکی اتفاق می‌افتد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی اضافه کرد: خود اتحادیه و انجمن اسلامی نیز مدرسه‌محور است و همسو با اهداف دیگر آموزشی سعی می‌شود کارها محکم و ارزشی به پیش برود.

مجموعه آموزش و پرورش شبیه ساختمان شیشه‌ای است

به گزارش فارس، استعدادی در ادامه سخنان خود به جایگاه رفیع معلم و منزلت آن اشاره کرد و ادامه داد: معلمان ما با دلسوزی تمام دغدغه تربیت و تعالی فرزندانمان را دارند و اکثر معلمان با وجدانی آگاه و روشن ضمیر سعی می‌کنند به نحوی کار آموزش و تعلیم را انجام دهند تا حرکت‌ها در مسیر پرورش و تربیت صحیح و ریل‌گذاری مناسب برای آینده قرار بگیرد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان این سخن را که معلمان ما باید همگی معلمان پرورشی و تربیتی باشند، خاطر نشان کرد و گفت: معلمی کار انبیایی می‌کند که در کنار درس خود نظیر فیزیک و ریاضی نکته‌های پرورشی و تربیتی را نیز گوشزد کند تا نسل آینده سالم و پرتوان تربیت یابند.

وی مجموعه آموزش و پرورش را مجموعه‌ای شفاف و روشن شبیه ساختمان شیشه‌ای توصیف کرد و افزود: در سند تحول آموزش و پرورش نیز بر این امر تاکید شده تا معایب احتمالی نیز برطرف شود.

استعدادی توسعه و گسترش مدارس قرآنی، کتابخانه‌ها، نمازخانه‌ها، فضاهای ورزشی و مکان‌های تربیتی مختلف را از ابزارهای نظام آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین برای اعتلای امور پرورشی و تربیتی نسل آینده توصیف کرد و اظهار داشت: اتحادیه که به چشمه منور ولایت با صبغه فرهنگی مشهور و معلوم است باید زمینه‌ساز تحولی عظیم و شگرف باشد.

وی به نقش شورآفرین جوانان آذربایجان در پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام ولایی اشاره کرد و ادامه داد: حضور آنها در قالب انجمن‌های اسلامی به توانمندسازی امور ارزشی و تربیتی کمک کرده است.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول