اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

آموزش و پرورش در دفاع از ولایت فقیه پیشگام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پیشگامی آموزش و پرورش در عرصه‌ جهاد، دفاع از ولایت فقیه، دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست.

آموزش و پرورش در دفاع از ولایت فقیه پیشگام است

 ه گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت ‌الاسلام سید احمد میرعمادی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در خرم‌آباد گفت: مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش شکوفایی استعداد‌ها و پرورش عقل و خرد انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش در راستای کار انبیاء الهی است، افزود: این کاری است، در جهت عقل‌پروری، خردمندی و تربیت نیرو‌های انسانی پاک، صالح و عالم است که این کار از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: سخت‌ترین کار بر روی زمین پرورش نیروی کار است و این کار برعهده برترین انسان‌های روی زمین یعنی معلم‌ها گذاشته شده است.معلم است که قوه‌های درون انسان را به فعلیت می‌رساند که ذهن انسان را در کوره‌ای علم می‌برد و تحویل جامعه می‌دهد.

حجت‌الاسلام میرعمادی افزود: رشد، پیشرفت و تعالی جامعه بر عهده معلمان است که به همین جهت رسالت آموزش و پرورش در هر کشوری و در هر نظامی مهم است. در ایران نیز این رسالت بسیار سنگین است، زیرا هدایت افکار جامعه به دست نیرو‌های آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در جامعه هیچ چیزی بالاتر از تعلیم و تربیت وجود ندارد، زیرا نسل سنگینی که در جامعه نقش آفرینی می‌کنند، محصول تربیت جامعه است.دانشمندان هسته‌ای ما که امروز خار چشم استکبار هستند و پیشرفت‌های که توسط متخصصان ما صورت می‌گیرد، به جهت تربیت همین معلمان صورت گرفته است.

حجت‌ الاسلام میرعمادی افزود: در این دهه که دهه پیشرفت و عدالت است، رسالت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش است و اگر عدالت به خواهد اجرا نشود، اجرای عدالت به دست انسان‌های صالح و تربیت شده آموزش و پرورش است.

وی گفت: برای اینکه آموزش و پرورش به خواهد نقش آفرینی کند، نیازمند تحول بنیادی است که این تحول بنیادین آغاز شده است.امروز حساسیتی که در آموزش و پرورش وجود دارد، در هیچ اداره‌ای وجود ندارد.

حجت‌الاسلام میرعمادی افزود: امروز که ایران اسلامی به عنوان یک الگو در سطح جهان وجود دارد، معلمان باید این الگو‌های درست را ارائه دهند.روش تربیتی نسل جوان ما باید با الگوهای اسلامی صورت بگیرد، در این زمینه ما الگو‌های شایسته و بایسته‌ای همچون شهدا داریم که باید برای همیشه جاودان بمانند.

وی افزود: نسل جوان ما چشمه‌ معرف الهی و تشنه فرهنگ دفاع مقدس هستند. بسیجیانی که در سنگر مدرسه پرورش داده شده‌اند، فرهنگ دفاع مقدس را در جان خود جای می‌دهند که این راه راهی بسیار سنگین است.

حجت ‌الاسلام میرعمادی خاطر نشان کرد: انتظار ما از همه فرهنگیان و معلمان این است که الگو‌های اسلامی و جاودانه را به نسل جوان به خصوص دانش‌آموزان نشان بدهند.

وی با اشاره به اینکه باید ببینیم دانش‌آموزان ما با چه عشقی فرهنگ مقاومت را انجام می‌دهند، گفت: این مقاومت و ایستادگی مسئولیت ما را در برابر آنها سنگین‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در محکوم کردن جریان فتنه آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های پیشگام برای دفاع بوده است.

 حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: پیشگامی آموزش و پرورش در عرصه‌ جهاد، دفاع از ولایت فقیه، دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.شاکله اصلی شخصیت هر انسانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه تصریح کرد: همکاری حوزه‌های علمیه در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت بسیار مهم و حساس است، زیرا باید بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باید یک رابطه تنگاتنگ وجود داشته باشد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول