اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

نقش ولایت در جریان دفاع مقدس بی‏بدیل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، نقش رهبری امام راحل (ره) را در جریان هشت سال دفاع مقدس بی‏بدیل خواند.

نقش ولایت در جریان دفاع مقدس بی‏بدیل است

حجت‏الاسلام حسین توسلی امروز در حاشیه برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس بخش‏های مرکزی تهران و رودهن که با حضور مسئولان محلی برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یاران ولایت کسانی هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس رنج‏ها و سختی‏های بسیاری را تحمل کرده‏اند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ابرقدرت‏های شرق و غرب همه توان نظامی، مالی و سیاسی خود را در اختیار صدام ملعون برای حمله به ایران قرار داده بودند.

توسلی اضافه کرد: اما در مقابل، امکانات تدافعی کشور با تغییرات در بدنه ارتش و همچنین فقدان سازماندهی صحیح در نهاد تازه ‏تاسیس سپاه پاسداران کافی نبود.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: اما پشتیبانی قوی مانند خداوند متعال و معلمی مدیر و مدبر همچون امام راحل (ره) بزرگترین داشته‏های این امت اسلامی بود.

وی ادامه داد: امام راحل در همان روزهای آغازین هشت سال دفاع مقدس فرمودند که «ما طالب جنگ نیستیم اما حال که آنها جنگ را به ما تحمیل کرده‏اند، مردانه در مقابل آنها می‏ایستیم».

توسلی اضافه کرد: روز 31 شهریور 1359 فرودگاه مهرآباد توسط جنگنده‏های رژیم بعث مورد حمله هوایی قرار گرفت.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: فردای آن روز چندین هواپیمای جنگی جمهوری اسلامی نیز به منظور قدرت‏نمایی به سمت دشمن حمله بردند.

وی ادامه داد: حرکات خصمانه دشمنان از سویی و تدابیر دفاعی کشور از طرفی دیگر در حال شکل‏گیری بود.

توسلی اضافه کرد: اما هر چه در طول این جریان تاریخی به جلو حرکت کردیم مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و انسجام جبهه دشمنان بیش از پیش جلوه‏گر می‏شد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: بدین ترتیب همه سرحدات جغرافیایی آبی، خاکی و هوایی کشور مورد تجاوز ارتش بعث قرار گرفت.

وی ادامه داد: اما جوانان و مبارزان ما در خرمشهر دلاورانه ایستادگی کردند و با دستان خالی 35 روز ارتش تا بن دندان مسلح بعث را متوقف ساختند.

توسلی اضافه کرد: مقاومت‏ها ادامه یافت تا در نهایت ایران اسلامی با تکیه به رهبری امام راحل (ره) و خون پاک شهدا با پیروزی و سربلندی از میدان هشت سال دفاع مقدس خارج شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول