اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار الیگودرز:

دشمنان نظام به دنبال از بین بردن ارزش‌های دفاع مقدس هستند

خبرگزاری فارس: شهردار الیگودرز گفت: دشمنان نظام به دنبال از بین بردن ارزش‌های دوران دفاع مقدس هستند.

دشمنان نظام به دنبال از بین بردن ارزش‌های دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، لطفی میانجایی صبح امروز در همایش تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز و دانشجویان رتبه برتر پرسنل شهرداری و همچنین آزادگان، جانبازان و بازنشتگان این نهاد در الیگودرز گفت: وظیفه ما ارج نهادن و پاسداشت ازانقلاب اسلامی، خون شهداء و آرمان‌های امام راحل است.

وی افزود: امروز پیروزی و سربلندی ایران اسلامی ما مرهون تلاش‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و خون شهدا است و ما وظیفه سنگینی در ارج نهادن به این گذشت‌ها، ایثارگری‌ها و پاسداشت ارزش‌های انقلابی و اسلامی داریم، هرچند هرگز قادر به قدردانی از ایثارگری‌های آنان نخواهیم بود.

میانجایی اذعان داشت: شهادت و ایثارگری مقامی با ارزش و گرانبها در نزد خداوند است و نباید فراموش کنیم ارزش‌هائی را که رزمندگان برای به دست آمدنش از جان خود گذشتند و امروز دشمن با همه توان و سرمایه خود در تلاش است که این ارزش‌ها و آرمان‌ها را از جوانان ما بگیرد.

شهردار الیگودرز خطاب به دشمنان نظام گفت: دشمنان ما بدانند، مردم بیدار و همیشه در صحنه ما شهدا، امام شهیدان و آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی را فراموش نخواهند کرد و ما همواره بر استواری و از جان گذشتگی‌های جانبازان و ایثارگران تعظیم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری و خدمت رسانی به مردم را وظیفه مهم شهرداری خواند و عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن بسیاری از پروژه‌ها شاهد پشتیبانی و تلاش‌های برخی از مسئولان و مدیران در کنار شهرداری بوده‌ایم که باید دراین جا ضمن قدردانی ازمجموعه گسترده شهرداری، اعضای شورای اسلامی الیگودرز و سایر دستگاه‌ها تقدیر کنیم.

میانجایی آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان، دانش پژوهان و دانشجویان تبریک گفت وافزود: در آغاز بازگشایی مدارس یکی از برنامه‌های مهم در جهت تبیین مسئولیت به دانش‌آموزان و قرار دادن این عزیزان در جریان اجرای برنامه‌های مدون آموزشی و تربیتی طرح انتخاب شهردار مدرسه و محله است که به پیشنهاد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و همکاری  اداره آموزش و پرورش شهرستان انجام می‌شود.

شهردار الیگودرز عنوان کرد: همچنین با توجه به آغاز سال تحصیلی مجموعه شهرداری الیگودرز همه تلاش خود را در جهت آماده سازی فضای درس و مدرسه و تجهیز زیرساخت‌های رفاهی به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی ناوگان حمل و نقل و پاکسازی و زیباسازی فضاهای موجود در حال حاضر با امکانات گسترده خدمات خود را در اختیار مدارس و دانشجویان قرار می‌دهیم و امیدواریم با توسعه امکانات و خدمات در انجام وظایف خود سربلند باشیم.

میانجایی یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری الیگودرز را کمبود اعتبارات و امکانات در راستای ارتقای زیرساخت‌های خدماتی برای مردم شهرستان خواند و اظهار داشت: اگر چه تلاش خود را برای فراهم سازی امکانات بیشتر در خدمت رسانی بهتر به مردم اهتمام می‌ورزیم، اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این خدمات در مقایسه با وسعت شهرستان و تعداد شهروندان کفایت لازم را ندارد که در این زمینه مسئولان و برنامه‌ریزان باید با تمهیدات لازم ما را در ارائه خدمات بیشتر یاری رسانند.

در ادامه بخشدار مرکزی الیگودرز پاسداشت دفاع مقدس و جانفشانی ایثارگران را وظیفه‌ای سنگین برای آحاد جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان برشمرد و گفت: شهدا، اسطوره‌ها و الگوهای واقعی در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی می‌باشند و اگر در زندگی‌مان آرامش، پیشرفت، رفاه و حضور موفقیت آمیز در عرصه‌های علمی درسطح جهان داریم، مدیون تلاش‌های این عزیزان بوده‌ایم گرچه مطابق با اسناد تاریخی، ایران بیش از 3 هزار سال قدمت در دفاع از ارزش‌ها و کیان در برابر دشمنان و متجازوان دارد.

ایرج محبی گفت: جنگ رویداد بدی است که خسارات مالی و جانی فاجعه باری را به همراه دارد، اما طبق گفته‌های حضرت امام جنگ، جنگ است و در حال حاضر عزت و شرف میهن اسلامی در گرو مبارزات اسلام علیه دشمنان و دفاع است و اگر امروز کشور ما در جهان از نظر علمی و پیشرفت روز افزون در جهان حرفی دارد، به دلیل خون گرانب‌های شهداء، ایستادگی رزمندگان و گذشت ایثارگران است و ما هشت سال بدون هیچ گونه کمکی به پشتوانه این فداکاری‌ها جنگیدیم و با ایستادگی سربلند و پیروز شدیم.

وی تحریم‌های شدید اقتصادی و سیاسی دشمن را بی‌اساس خواند و افزود: ایران و ملت مسلمان‌مان همواره در این امتحانات و تحریم‌ها سربلند بوده‌اند و دشمن را در همه زمینه‌ها، ناامید ساخته‌اند و امیدواریم مانند همیشه با حمایت از آرمان‌های رهبر انقلاب و مقام معظم رهبری و به یاری ولی عصر به سربلندی و عزت روز افزون دست یابیم.

محبی تهاجم فرهنگی را یکی دیگر از جنگ‌های دشمن علیه اسلام و ایران برشمرد و عنوان کرد: امروز دشمن در مبارزات خود از اسلحه استفاده نمی‌کند و وقتی پیروزی‌ها و درخشش ما را در عرصه جهانی می‌بیند، با همه توان و سرمایه خود به مبارزه در قالب فرهنگی و اقتصادی و توطئه می‌پردازد که باید با تلاش و تفکر در برابر این تهاجمات ایستادگی کنیم، زیرا اگر هفتاد سال عبادت بدون تفکر و بینش داشته باشیم، ما را نجات نخواهد داد.

در ادامه اردشیر سرلک رئیس شورای اسلامی شهرستان الیگودرز گفت: خوشحالیم که امروز با پاسداشت و گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و تلاش‌های ایثارگران، جانبازان و آزادگان در این مراسم حضور داریم و قدردان خانواده‌هایی هستیم که عزیزان خود را در جهت سربلندی اسلام فدای آرمان‌های با ارزش انقلاب کردند.

لازم به ذکر است، در ادامه این مراسم که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری الیگودرز برگزار شد، از 250 نفر از دانش‌آموزان ممتاز از مقاطع ابتدایی تا مقطع دکترا و همچنین از پرسنل شهرداری و بازنشتگان، آزادگان، جانبازان و بانوان شاغل در این نهاد با اهدای هدایایی ارزنده تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول