اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمال شورجه:

فیلم‌های دفاع‌مقدس باید به نشانه‌های جنگ نزدیک‌تر شود

خبرگزاری فارس: کارگردان سینمای ایران گفت: برای رسیدن به سینمای ناب دفاع مقدس باید به نشانه‌های جنگ نزدیک‌تر شد.

فیلم‌های دفاع‌مقدس باید به نشانه‌های جنگ نزدیک‌تر شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جمال شورجه در نشست خبری تخصصی فیلم مقاومت در کرمان اظهار داشت: در عرصه دفاع مقدس با توجه به اینکه این سینما منبعث از خود دفاع مقدس است، باید توجه خاصی به تمام نشانه‌گذاری‌ها شود، نوع سلوک رزمنده‌ها در جنگ‌، آرایش‌ فضاهای جنگی و نوع ارتباطات انسانی و معنویت موجود در فضای جبهه از این نوع نشانه‌گذاری‌ها است.

وی افزود: هر اندازه به این حس و حال‌های خاص جبهه نزدیک‌تر شده و در فیلم‌های دفاع مقدس از نشانه‌ها بیشتر استفاده شود، به سینمای ناب دفاع مقدس نزدیک‌تر شده‌ایم.

شورجه ابراز داشت: برخی نشانه‌هایی که خیلی کمتر به آن پرداخته شده طی سال‌های اولیه بعد از جنگ به ما می‌گفتند و القا می‌کردند که اینها شعار‌زدگی است، نشانه‌هایی مانند خداحافظی‌های شب‌های عملیات، گریه و ندبه‌ها و حال هوای خوش آن زمان‌، نوشتن پشت پیراهن‌ها و گفت‌وگوهای خاص، حلالیت طلبیدن که از فیلم‌های دفاع مقدس حذف شده‌اند.

این کارگردان دفاع مقدس گفت: در فیلم «حماسه مجنون» سعی شده حتی در ابعاد کمتر هم که شده به این مسائل پرداخت شود و معتقدم باید استفاده از این نشانه‌ها و زیبایی‌ها در فیلم‌هایمان بیشتر شود.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول