اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نشستی صورت گرفت

راهکارهای مقابله با خشکسالی اراضی باهوکلات چابهار

خبرگزاری فارس: نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک طی نشستی، راهکارهای مقابله با خشکسالی اراضی باهوکلات چابهار را ارائه داد.

راهکارهای مقابله با خشکسالی اراضی باهوکلات چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان یعقوب جدگال پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس گروه آب، نایب رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، معاون عمرانی استانداری، نمایندگان مردم سراوان و ایرانشهر، فرماندار چابهار و کشاورزان باهوکلات در محل فرمانداری چابهار اظهار داشت: راهکارهای ارائه شده در طول برنامه کاری کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت خواهد بود که هرکدام با نحوه‌های کار مشخص برای مقابله با این بحران توسط دستگاهای مربوطه اجرا خواهد شد.

وی افزود: افزایش ارتفاع سد پیشن و به تبع آن افزایش ظرفیت سد و جلوگیری از هدر رفتن و مهار روان آب‌های سطحی به عنوان اولویت اول، پیگیری تأسیس اعتبار به میزان 25 میلیارد ریال برای احداث سدهای کوتاه میانی در پایین دست سد پیشن و سد شیرگواز نیز به عنوان راهکار کوتاه مدت پیشنهاد می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک بیان کرد: استفاده از آب دریا به عنوان یک ظرفیت بزرگ در منطقه برای آب کشاورزی با نصب آب شیرین‌کن‌های ساحلی مورد تأکید قرار گرفت.

جدگال اضافه کرد: با توجه به اختلاف سطح 150 متری اراضی با سد پیشن به عنوان یک ظرفیت خدادادی برای سیستم آبیاری مقرر شد پروژه انتقال آب به وسیله لوله از سد پیشن به اراضی باهوکلات توسط شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری و اجرایی شود.

وی در ارتباط با برآورد اولیه خسارت ناشی از خشکسالی کشاورزان باهوکلات گفت: پرداخت این خسارت‌ها توسط نمایندگان مجلس و ستاد مدیرت بحران استان سیستان‌وبلوچستان پیگیری می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت برای مقابله با خشکسالی را نصب و راه‌اندازی آب شیرکن توسط بخش خصوصی در تأمین آب شرب روستایی عنوان کرد.

جدگال تصریح کرد: در این نشست بر ایجاد ردیف اعتباری خاص از محل منابع ملی به منظور آبرسانی سیار به روستاهای فاقد شبکه حداقل با 10 تانکر آبرسانی سیار از استان‌های همجوار برای 300 روستای فاقد سیستم لوله‌کشی تأکید شد.

در این جلسه همچنین تعریف الگوی کشت مناسب و استفاده بهینه از آب و تقویت و اهتمام بیش از پیش در امر تحقیقات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مورد تأکید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول