اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

بخشی از خشکسالی منطقه و کشور عمدی است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: منطقه و کشور رو به خشکسالی است که بخشی از آن غیرعمدی و بخشی عمدی است.

بخشی از خشکسالی منطقه و کشور عمدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان محمود احمدی‌نژاد ساعاتی پیش در مراسم جشن ثبت جهانی برج قابوس در گنبد کاووس اظهار داشت: استان گلستان یکی از استان‌های پربارش است به طوری‌که بارش در تمام استان یکسان نیست و در نوار شمالی حداقل 220 میلی‌متر است که ایجاد سد دانشمند در محدوده کم‌بارش گلستان واقع شده است.

وی تصریح کرد: هر مقدار در بخش آب سرمایه‌گذاری کنیم کم است و با تحولاتی که در اقلیم به وجود آمده کشور رو به‌ خشکسالی می‌رود که بخشی غیرعمدی و به دلیل ایجاد صنعت است و بخشی هم عمدی است و دشمن با تخلیه ابرهایی که به سمت کشور می‌آید یک جنگ نامتعادل انسانی به پا کرده است که ایران در این جنگ نیز بر دشمن غلبه خواهد کرد.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در نوار شمالی و احداث سد در شبکه‌های آبیاری باید افزایش یابد.

وی در خصوص پروژه راه‌آهن گرگان اینچه‌برون گفت: این پروژه اثری منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌آید که برخی تصور می‌کنند راه‌آهن مثل جاده است و باید از شهرها و روستاها عبور کند.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: راه‌آهن گرگان اینچه‌برون نقشی منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و شعاع وسیعی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد به طوریکه حجم عظیمی از بار و مسافر را با هزینه‌ای پایین جابه‌جا می‌کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: راه‌آهن گرگان اینچه‌برون کریدوری در حمل و نقل جدید ایجاد کرده است که باید از این وضعیت به خوبی بهره‌برداری شود.

در پایان این مراسم از سوی رئیس جمهور هدایایی به رسم یادبود به کسانی که برای به ثبت‌ رساندن برج قابوس زحمات زیادی کشیدند اهدا شد که از جمله می‌توان به قناعت استاندار گلستان، دادبود معاون عمرانی استاندار گلستان، عباس‌زاده معاون فنی استاندار گلستان، محمدرضا شهرکی رئیس شورای اسلامی گنبد کاووس، نوکنده مشاور میراث فرهنگی گلستان، باقری شهردار گنبد کاووس، عباسی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان، عمرانی معاون فرهنگی میراث فرهنگی استان اشاره کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول