اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان خبر داد

خسارت 3500 میلیارد ریالی خشکسالی به بخش کشاورزی لرستان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بروز پدیده خشکسالی در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال به بخش کشاورزی لرستان خسارت وارد کرده است.

خسارت 3500 میلیارد ریالی خشکسالی به بخش کشاورزی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، حمید خورشیدوند صبح امروز در جلسه شورای بررسی خشکسالی شهرستان کوهدشت، با ابراز نگرانی از کاهش شدید سطح آب رودخانه‌ها و منابع زیر زمینی لرستان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و گزارشات دریافتی، سطح منابع آبی و رودخانه‌های استان در برخی مناطق تا 100 درصد نیز کاهش داشته که این به منزله بروز یک بحران در لرستان تلقی می‌شود.

وی افزود: این میزان خسارت به دلیل کم آبی مستمر و شدید در سطح باغات، اراضی کشاورزی و فعالیت‌ها و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی ایجاد شده است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: رفع این مشکل و زمینه سازی برای کاهش ضرر و زیان کشاورزان نیازمند عزم و اراده‌ای جدی به خصوص همراهی و همکاری نمایندگان مجلس است.

خورشیدوند افزود: علاوه بر خشکسالی، مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار و ریزگردهای معلق در هوا نیز موجب تخریب بیشتر اراضی و افزایش میزان خسارت‌های وارده شده است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در این ارتباط بیمه کردن محصولات و دام‌ها می‌تواند مانع از ضرر و زیان گسترده به روستاییان با توجه به حمایت‌های بیمه در این زمینه ‌شود.

خورشیدوند یادآورشد: احداث سد در سطح استان لرستان با هدف مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از خروج بی‌رویه آب‌ها نقش مهمی در مقابله با این پدیده و همچنین کاهش پیامدهای آن دارد.

در این جلسه وضعیت خشکسالی بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول