اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو در حاشیه مراسم جشن پایان حفر تونل بزرگ‌ترین طرح آبرسانی خاورمیانه:

انتقال آب قم را از بی‌آبی نجات داد / مردم قدر آب را بدانند

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب به قم این شهر را از بی‌آبی نجات داد گفت: مردم قم و شهرهایی که از این نعمت بهره‌مند می‌شوند، باید قدر آب را بیشتر بدانند.

انتقال آب قم را از بی‌آبی نجات داد / مردم قدر آب را بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجید نامجو عصر امروز در انتهای مراسم جشن پایان حفر تونل بزرگ‌ترین طرح آبرسانی خاورمیانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی این پروژه انتقال آب‌رسانی استان قم بوده است اما 100 روستا و 10 شهر نیز از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی مهم‌ترین شاخصه پروژه حفر تونل بزرگ‌ترین طرح آبرسانی خاورمیانه را پیمودن آب در مسافت بسیار طولانی دانست و تصریح کرد: این پروژه از سال 80 کلنگ‌زنی شده و حدود 11 سال است که مهندسان و متخصصان ایرانی برای به ثمر رسیدن این طرح تلاش و فعالیت می‌کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: با به ثمر رسیدن این طرح خودباوری برای وزارت نیرو و متخصصان در زمینه حل مشکلات از طریق مکانیزه حاصل شد و بررسی و تحقیق برای اجرای پروژه‌هایی همچون این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

نامجو دلیل تاخیر در بهره‌برداری طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز را پیچیدگی این طرح عظیم دانست و خاطر نشان کرد: این طرح نخستین بار بود که با تلاش و فعالیت متخصصان ایرانی رقم خورد و برای اجرایی شدن آن تونلی به طول 52 کیلومتر حفاری شد.

وی دلیل دیگر تأخیر در بهره‌برداری این طرح را کمبود منابع مالی عنوان و اضافه کرد: مقام معظم رهبری با عنایتی که نسبت به این پروژه داشتند اجازه برداشت 230 میلیون یورو در راستای حل مشکلات مالی این طرح بزرگ را صادر کردند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با عنایت ریاست جمهور تونل دیگری برای تسریع در رسیدن آب به قم و نجات این شهر از بی‌آبی ایجاد شد تصریح کرد: با احداث خط انتقال 13 کیلومتری به قم بیش از 80 میلیون مترمکعب آب شیرین به قم انتقال یافته است که این مسئله موجب نجات قم از خشکسالی و جیره‌بندی آب شد.

نامجو با اشاره به اینکه اگر مردم قم در استفاده آب درست مصرف نکنند قطعا دچار کمبود آب خواهیم شد تصریح کرد: مردم باید قدردان این نعمت پربرکت باشند و آن را به نحو صحیح مدیریت کنند.

وی در به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر برنامه وزارت نیرو در خصوص حل مشکل کم‌آبی روستاهای قم اظهار کرد: با اجرای منظم پروژه‌های انتقال آب این مشکل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول