اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گذشته تا حال فوتبال کهنوج

خشـکسالی و محرومیـت در فوتبـال کهنوج موج می‌زند

خبرگزاری فارس: فوتبال کهنوج در ادوار گذشته بازیکنانی همچون مرحوم قنبری‌پور که به تیم ملوان بندر انزلی رسید و دیگر بازیکنان که در لیگ‌های برتر دسته اول یا دوم بازی می‌کردند، داشت اما اینک یک زمین خاکی با ابعاد مناسب فوتبال ندارد.

خشـکسالی و محرومیـت در فوتبـال کهنوج موج می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، فوتبال در شهرستان کهنوج تقریبا از اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 به صورت جدی و باشگاهی آغاز به فعالیت کرده و حتی تعداد باشگاه‌های فوتبال در این شهرستان به 14 باشگاه هم رسید.

این در حالی است که در حال حاضر چهار یا پنج تیم در شهرستان کهنوج فعالیت دارند که آنها نیز برخی مواقع می‌گویند تیم‌داری نمی‌کنیم اما تا یک دست لباس و 10 عدد توپ درجه سه از طرف خیری به این تیم‌ها می‌رسد، تیم‌داری می‌کنند.

در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات لیگ استان مانده تنها زمین چمن شهرستان کهنوج از تیر ماه زیر کشت رفته و هنوز آماده نشده و سئوال ما از مسئول ورزش و جوانان این شهرستان این است که دو تیم شهرداری و شاهین که در لیگ استان حضور دارند، کجا باید به تمرین و مسابقات بپردازند.

جالب‌تر از همه این است که در شهرستان کهنوج حتی یک زمین خاکی هم با ابعاد مناسب برای فوتبال آماده نیست.

مسئولان باید این سخن حجت‌الاسلام امیری نماینده پنج شهرستان جنوبی را که هفته گذشته در جمع رؤسای ادارات پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در سالن ارشاد کهنوج گفت، آویزه گوش خود کنند که اگر مسئولی نمی‌تواند و لیاقت خدمت به مردم را ندارد، کنار برود تا کسی که می‌تواند صادقانه و با پشتکار به مردم خدمت کند روی کار آید.

مسئولان باید از خود بپرسند، به فوتبال این شهرستان برچسب برزیل استان می‌چسبد. فوتبال کهنوج در ادوار گذشته بازیکنانی همچون مرحوم حمید قنبری‌پور که به تیم ملوان بندر انزلی هم رسید و دیگر بازیکنان کهنوجی که در لیگ‌های برتر دسته اول یا دوم کشور بازی می‌کردند، داشت اما اینک ...؟

 امکانات فوتبال کهنوج در حد زیر صفر است

در این نشست غلام کهنوجی یکی از پیشکسوتان رشته فوتبال و مسئول باشگاه آبی‌پوشان کهنوج، مهم‌ترین عامل پس‌رفت فوتبال در کهنوج را نبود، اسپانسر و حامی مالی دانست.

همچنین حاجی پایند مسئول باشگاه شاهین ناصرآباد کهنوج اظهار داشت: تیم شاهین سال گذشته با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد تا حدی که اواخر لیگ گذشته برای رفتن به شهرهای دیگر استان قلک‌های بچه‌های خود را شکستیم و نگذاشتیم دل جوانان کهنوجی از فوتبال به درد آید.

محمود نیکبخت سرپرست تیم فوتبال ملوان کهنوج نیز اظهار داشت: باشگاه ملوان با مشکلات فراوان یک عده جوان را با دو عدد توپ فوتبال دور هم جمع می‌کند تا بتواند از روی آوردن جوانان به اعتیاد پیشگیری کند و با این حال هر دو هفته یک یا چند جوان در محله جمال‌آباد به دلیل اعتیاد به مواد مخدر به کام مرگ می‌رود.

آقای پرویز دادور سرپرست تیم خیبر کهنوج از مهم‌ترین دلایل عدم جذب جوانان و پس‌رفت فوتبال در باشگاه‌های این شهرستان را نبود زمین فوتبال بیان کرد و اظهار داشت: امکانات فوتبال کهنوج در حد زیر صفر است.

مهدی احمدی یکی از مسئولان باشگاه میلاد کهنوج نیز از عباس اطمینانی فرماندار کهنوج درخواست ساماندهی و زیر پوشش بردن باشگاه‌های محروم در این شهرستان را کرد که فرماندار کهنوج گفت: فرمانداری با همکاری مسئولان مربوطه و خیرین شهرستان کهنوج در حد توان سعی خود در برطرف کردن مشکلات باشگاه‌های ورزشی فوتبال می‌کند.

کهنوج فوتبالیست‌های مستعد زیادی دارد

محمد خزایی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های مربیگری در کهنوج و جنوب استان کرمان اظهار داشت: مهم‌ترین هدف مسئولان شهرستان و هیئت فوتبال کهنوج باید برای زنده نگهداشتن باشگاه‌های کهنوج باشد.

وی افزود: مهم‌ترین مشکلات باشگاه‌های کهنوج در حال حاضر نبود پول برای ورود به مسابقات استانی، دوم مشکل حمل و نقل تیم‌ها در کوران مسابقات، سوم خورد و خوراک بازیکنان و چهارم امکانات اولیه باشگاه مانند زمین فوتبال و البسه ورزشی است.

مهدی منصفی شهرداری کهنوج مدیرعامل یکی از ریشه‌دارترین باشگاه‌های فوتبال استان کرمان اظهار داشت: این باشگاه دیگر توانایی تیم‌داری حتی به‌صورت نیمه حرفه‌ای را ندارد و قصد دارد تقریبا از صفر آغاز کند که در نخستین اقدام استادیوم سابق خود را که هم‌اکنون یک زمین خاکی است، دوباره احیا کند.

منصفی افزود: باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری کهنوج تمام توان خود را در راستای پیشرفت فوتبال در این شهرستان به کار می‌برد و در حال حاضر تیم جوانان شهرداری در مسابقات جوانان استان در شهرستان جیرفت حضور دارد و از دو بازی که انجام داده دو تساوی در مقابل تیم‌های شهرداری‌های بروات و جیرفت داشته است و این در حالی است که تیم شهرداری حدود دو ماه فاقد زمین فوتبال بود و در سالن فوتسال تمرین می‌کردند و اینک در دو بازی آینده امید به صعود به دور بعد مسابقات را دارند.

جلال تقی‌پور مسئول سابق هیئت فوتبال کهنوج نیز در این نشست اظهار داشت: حدود یک دهه در خدمت فوتبالیست‌های کهنوج بودم که مهم‌ترین دلیل استعفای من نبود امکانات اولیه و حمایت نکردن مسئولان از این رشته جذاب و پرطرفدار بود.

وی فوتبال کهنوج را به سلاح مرگباری که فشنگ ندارد، تشبیه کرد و افزود: کهنوج فوتبالیست‌های مستعد زیادی دارد، اما امکانات اولیه فوتبال را در اختیار ندارد.

............................

گزارش از الیاس تحقیقی

...........................

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول