اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی اصفهان:

خشکسالی اصفهان بر افزایش معوقات بانکی تأثیر گذاشته است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان گفت: خشکسالی استان اصفهان در سال‌های اخیر بر افزایش معوقات بانکی تأثیر گذاشته است.

خشکسالی اصفهان بر افزایش معوقات بانکی تأثیر گذاشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صبوحی پیش‌ازظهر امروز در نشست مطبوعاتی پیش از ظهر خود با خبرنگاران اصفهانی با اشاره به وظیفه نظارتی سازمان امور اقتصاد و دارایی بر وضعیت هزینه‌ای و درآمدی سازمان‌های دولتی در استان اصفهان، اظهار کرد: این نظارت در سه زمان، پیش از خرج، حین خرج و پس از خرج دستگاه اجرایی با حضور ناظران سازمان امور اقتصاد و دارایی و با استفاده از ساز و کارهای قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در کمیسیون ماده 40 این سازمان سیاست‌های کلی که بر تحقق اهداف سند چشم‌انداز تاکید ویژه دارد، مسیر انضباط مالی سازمان‌های دولتی را تعیین می‌کند چرا که بر اساس قانون حساب مالی دستگاه‌های دولتی باید مجاز باشد.

سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان یکی از وظایف دستگاه‌های دولتی در امور مالی را تعادل بخشی بین هزینه‌ها و درآمد عنوان کرد و افزود: زمانی که پول از حساب درآمدی دستگاه‌ها به حساب خزانه واریز شد، ذی‌حسابان سازمان امور اقتصاد و دارایی وارد عمل شده و به امور مالی دستگاه مورد نظر رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دریافتی و پرداختی دستگاه‌های دولتی به صورت ماهیانه نیز رصد می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این نظارت تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند وضعیت اموال منقول و غیرمنقول خود را به صورت شش ماهه در اختیار ذی‌حسابان سازمان امور اقتصاد و دارایی در استان قرار دهند.

صبوحی با اشاره به اینکه خریداری خودروهای دولتی نیز در ردیف وظایف سازمان امور اقتصاد و دارایی قرار دارد، گفت: سازمان پس از خریداری خودرو و پلاک‌گذاری دولتی برای آن، وسایل را با هماهنگی کمیسیون ماده دو در اختیار سازمان‌های دولتی قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به معوقات بانکی نیز زد و افزود: دلیل برخی از معوقات که در سیستم بانکی و در استان اصفهان ایجاد شده است ناشی از تسهیلاتی است که در سال‌های اخیر به کشاورزان استان پرداخت شده است اما به دلیل استمهال و به ویژه خشکسالی قادر به بازپرداخت آن نبوده‌اند.

سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان با تاکید بر اینکه خشکسالی روی معوقات بانکی تأثیر گذاشته است، ادامه داد: همچنین در بخش درآمدی استان اصفهان امسال در مقایسه با سال گذشته تفاوت چندانی را رقم نزده است اما با توجه به تکالیفی که در قانون برنامه پنجم برای استان‌های تعیین شده است باید تا پایان این برنامه سهم درآمدهای عمومی استان افزایش و وابستگی هزینه‌ای به صفر کاهش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه درآمدهای عمومی استان اصفهان امسال شاهد حدود رشد 62 درصدی بود، اضافه کرد: اداره کل امور مالیاتی از سازمان‌هایی است که نقش عمده‌ای در این افزایش داشت به گونه‌ای که تا پایان مردادماه جاری در مقایسه با مردادماه سال 90 رشد 23 درصدی در درآمدهای مالیاتی اتفاق افتاد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول