اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس

زنگ مقاومت و ایثار در آبادان نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت و ایثار در دبیرستان شاهد 5 مهر آبادان نواخته شد.

زنگ مقاومت و ایثار در آبادان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان صبح امروز در مراسم زنگ مقاومت و ایثار که در دبیرستان شاهد 5 مهر آبادان با حضور فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس نواخته شد، با اشاره به سالگرد شکست حصر آبادان اظهار کرد: شکست حصر آبادان جزء یکی از مهم‌ترین و با شکوه‌ترین اتفاقات تاریخ ایران اسلامی است.

حبیب‌الله رمضانی افزود: همه اقشار مردم آبادان در آن روزها با مجاهدت و فداکاری خود شکوه و عظمتی را رقم زدند که نیروهای بعثی کشور عراق با هیچ سلاح و تانکی نتوانستند آن را در هم بشکنند.

وی ادامه داد: وظیفه خطیر و مهم امروز ما به عنوان اعضای جامعه بزرگ فرهنگیان، انتقال این ارزش‌ها و شرح فداکاری‌ها و جانفشانی‌های عزیزان رزمنده و شهیدان کشور به نسل جوان و نوجوان امروز است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان در ادامه عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در درون دانش‌آموزان نهادینه گردد تا آنان خود را به ارزش‌های انقلابی هر چه بیشتر نزدیک کنند.

در ادامه این مراسم ثامر چنعانی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان با اشاره به شرح رشادت‌های 400 شهید دانش‌آموزی گفت: سالروز شکست حصر آبادان یادآور خاطرات ارزشمندی برای همه کسانی است که در آن دوران با حفظ ارزش‌های انقلابی در راستای حفظ کرامت خاک و ناموس خود نیروهای عراق بعثی را از آبادان بیرون راندند.

همچنین درپایان این مراسم حاج احمد سعیدی از آزادگان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران جنگ و اسارت خود به دست نیروهای عراق بعثی برای دانش‌آموزان دبیرستان 5 مهر شهرستان آبادان پرداخت.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول