اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش آبادان علام کرد

وجود 400 هزار جلد کتاب در مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: 400 هزار جلد کتاب در مدارس آبادان برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید موجود است.

وجود 400 هزار جلد کتاب در مدارس آبادان

غلامحسین خلیلی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: در دوره تحصیلی ابتدایی 130 کلاس از 140 کلاس درسی دارای کتاب خانه مستقل است که تعداد کتاب‌های موجود در این مقطع بیش از 672 هزار جلد است.

وی افزود: در مقطع راهنمایی از 78 آموزشگاه شش مدرسه دارای کتاب خانه مستقل و 68 مدرسه دارای کتاب خانه غیر مستقل در شهرستان آبادان است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان ادامه داد: درصد مدارس دارای کتاب خانه مستقل و غیر مستقل دوره راهنمایی 93 درصد و بیش از 178 هزار جلد کتاب در کتاب خانه‌های مقطع راهنمایی وجود دارد.

وی با اشاره به دوره متوسطه و کتاب‌های موجود در آموزشگاه‌های این مقطع تحصیلی گفت: از 55 آموزشگاه متوسطه هفت مدرسه دارای کتاب خانه مستقل و 43 آموزشگاه دارای کتاب خانه غیر مستقل است .

خلیلی‌نیا افزود: درصد مدارس دارای کتاب خانه مستقل و غیر مستقل دوره متوسطه 92 درصد و کتاب‌های موجود بیش از 154 هزار جلد در این آموزشگاه‌ها است که برای مطالعه دانش‌آموزان این مقطع در سال تحصیلی جدید آماده شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: سرانه کتاب مقطع ابتدایی 3 . 08درصد، راهنمایی 14.36 درصد و متوسطه 10.83 درصد برای کتاب خانه‌های آموزشگاه‌های شهرستان آبادان وجود دارد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی کشورهای غربی تلاش در راه تشویق نونهالان و نوجوانان به مقوله کتاب و کتاب خوانی باید با افزایش سرانه کتاب‌ها در مدارس آبادان همراه باشد تا بتوانیم به مقاصد خود در این راه نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول